کتاب

چرا تنبیه بدنی بچه ها ممنوع است و تاثیری هم ندارد؟

بسیاری از والدین بعضی مواقع بچه ها خود را کتک می زنند. کارشناسان اکیدا توصیه می نمایند که والدین از تنبیه بدنی بچه ها خودداری نمایند. با خواندن این نوشته درباره اثرات منفی کتک زدن و اینکه در عوض چه باید کرد بیشتر بیاموزید.

19 آذر 1402

کتاب دِکمک سو منتشر شد

به گزارش خبرنگاران ، دِکمک سو کتابی در حوزه شعرتبری(مازندرانی) است،که به قلم منصور جعفری به وسیله انتشارات حبله رود روانه بازار کتاب شده است. نویسنده ضمن انتخاب اشعار تبری از شاعران مختلف، با ژرف اندیشی، آنالیز و تحلیل و نقد آن، شناخت کاملی نسبت به ابعاد...

23 اسفند 1401

خاستگاه و نام سلسله های ایرانی در روشنایی تاریخ قرار نگرفته است

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در فارس، کتاب بایندریات شامگاه سه شنبه(16 اسفند ماه) در سرای سخن کتابخانه ملی منطقه جنوب ایران با حضور عبدالرسول خیراندیش، استاد گروه تاریخ دانشگاه شیراز و مصطفی نامدار، عضو هیئت علمی دانشگاه جیرفت رونمایی شد.

17 اسفند 1401

آثار باستانی که نشانگر حضور دیرپا و موثر زنان در فرهنگ و تاریخ استان البرز است

ایسنا/ این خبر پیرامون آثار باستانی که نشانگر حضور دیرپا و موثر زنان در فرهنگ و تاریخ استان البرز است، برای شما نگارش شد.

12 بهمن 1401

10 ترند برتر سینمای مدرن؛ از احیای مجموعه های محبوب تا ستارگان و ژانرهای فراموش شده

سینمای مدرن ترندهای بسیاری به خود دیده است. ترند یعنی آنچه در بازه ای زمانی مد روز شود؛ حالا چنین جریانی می تواند از گذشته آمده باشد، مثل احیای یک ژانر یا بازیگری فراموش شده، یا جریانی کاملاً نو باشد. در هالیوود هر آنچه ترند می شود به خط فکری استودیوها...

29 آبان 1401

اسکندر و شاخهایش در شاهرود رونمایی شد

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی از کتاب داستان اسکندر و شاخ هایش در شاهرود رونمایی شد.

24 آبان 1401

شهر آفتاب احیا می گردد؟

ترافیک، شلوغی، آلودگی صوتی، آلودگی هوا و... سال هاست که از سوی نمایشگاه بین المللی تهران به سکنه و کسبه اطرافش و گاهی نیز به همه مردم تهران هدیه می گردد، نمایشگاه قدیمی ای که حالا درست وسط شهر تهران واقع شده است و برگزاری هر نمایشگاهی در آن می تواند، موجب...

9 آبان 1401

حدود 530 هزار نفر از جمعیت فارس سالمند است

مدیرکل بهزیستی فارس جمعیت سالمند این استان را حدود 530 هزار نفر اظهار داشت و گفت:570 نفر از آنان در مراکز نگهداری سالمندان تحت نظارت بهزیستی زندگی می نمایند.

10 مهر 1401

اختتامیه نخستین جشنواره ملی کارتون لیلیوم مازندران برگزار گردید

میراث آریا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، اختتامیه نخستین جشنواره ملی کارتون لیلیوم مازندران برگزار گردید.

14 تیر 1401

باب اسفنجی چطور به باب اسفنجی شلوار مکعبی تبدیل شد؟

اواخر دهه 60 میلادی استیون هیلنبرگ جوان با اشتیاق جلوی تلویزیون می نشست و به برنامه دنیای زیر دریای ژاک کوستو زل می زد که از طریق کاشف فقید فرانسوی میزبانی می شد و به شگفتی های اقیانوس ها و موجودات زیر آب می پرداخت. این برنامه عشق مادام العمری را در هیلنبرگ...

5 تیر 1401

لیست 3 جراح مچ پا

به طور یقین تا به حال درباره اهمیت پا و قلب دوم افراد مطالبی خوانده یا شنیده اید. مچ پا یکی از آسیب پذیرترین مفاصل در بدن است. افراد به دلیل تصادف، آسیب های حین راه رفتن، شکستگی مچ پا و ورزش یا حرکات ناگهانی دچار آسیب دیدگی شده و به فوق تخصص و جراح مچ پا...

26 خرداد 1401

چشمان زیبای ترلان پروانه

ترلان پروانه با استایل های بروز و کمتر دیده شده توانسته هواداران میلیونی پیدا کند.بعد از اینکه همسر فرشاد احمد زاده چشمهایش را به رخ ترلان پروانه کشید این بار ترلان با این عکس جوابش را داد .

20 خرداد 1401

سهراب آزادی نویسنده و پژوهشگر شعر و ادبیات بومی لرستان درگذشت

به گزارش خبرنگاران در لرستان، سهراب آزادی نویسنده و پژوهشگر شعر و ادبیات بومی صبح امروز (13 فروردین ماه) بر اثر عارضه قلبی در سن 66 سالگی در خرم آباد درگذشت.

11 خرداد 1401

هوشمندترین چمدان جهان!

با چمدان های هوشمند بیشتر آشنا شویدتا به حال پیش آمده است که در سفرهای خود چمدانتان را گم کرده باشید؟ یا این که آن قدر دستتان پر باشد که نتوانید چمدانتان را حمل کنید و آرزو کنید که ای کاش چمدانتان این قابلیت را داشت که به همراه شما به صورت اتوماتیک می آمد!...

19 اردیبهشت 1401

دعوت ضرغامی از مردم برای تهران گردی در نوروز 1401

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: موزه آبگینه و سفالینه های ایران گنجینه ای از هنر شیشه و سفال، در طول قرون و آیینه تمام نمای تمدن ایران از چند هزار سال قبل است.

15 اردیبهشت 1401

بازگشایی سواحل تورکس و کایکوس بعد از طوفان ایرما

سواحل تورکس و کایکوس پس از پشت سر گذاشتن بازسازی های لازم، بار دیگر درهای خود را به سوی گردشگران باز نموده است. این سواحل به علت طوفان ایرما و خرابی های پس از آن، برای مدتی قابل بازدید نبودند.

7 اسفند 1400

21 ساحلی که قبل از مرگ باید ببینید!

اگر عاشق ساحل هستید و در برنامه گشت و گذارهایتان همیشه رفتن به دریا را در نظر می گیرید، قبل از مرگ حتما از 21 ساحل برتر دنیا دیدن کنید!

21 بهمن 1400

تلفیق درس با بازی؛ روش معلم خوش ذوق خلخالی

تهران (پانا) - حامد جمالی، معلم خوش ذوقی است که در دبستان میرزای شیرازی شهرستان خلخال به تدریس مشغول است. فیلم های روش تدریس این معلم در فضای باز و روی درب های اتومبیل در جهان مطرح شده است. این معلم با هزینه شخصی اقدام به زیباسازی مدرسه نموده است.

9 بهمن 1400

برنامه ریزی درسی پساکرونا در دستور کار نهاده شد

تهران (پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بر لزوم توجه به خرد تحول گرا در راستای اجرای برنامه های سازمان تأکید کرد و گفت در این شکل خرد، فرد گذشته را نقادی نموده، در زمان حال صیادی می نماید و برای آینده هوشیارانه و با طرح و برنامه حرکت می نماید.

9 آذر 1400

شعر از ناخودآگاه می آید؛ اما داستان به معماری نیاز دارد

خبرنگاران-بیتا ناصر؛ بسیاری از منتقدان و مخاطبان حوزه کتاب باور دارند که نوشتن و نویسندگی، جز در سایه آموزش های تئوریک و تحصیل و مطالعه زیرنظر اساتید این حوزه میسر نیست. زهرا نادری که در روزهای گذشته مجموعه داستان مِلمِداس* از او با نشر لوگوس منتشر شده،...

30 شهریور 1400
تعداد: (43)