حدود 530 هزار نفر از جمعیت فارس سالمند است

به گزارش اوربیتال نور، مدیرکل بهزیستی فارس جمعیت سالمند این استان را حدود 530 هزار نفر اظهار داشت و گفت:570 نفر از آنان در مراکز نگهداری سالمندان تحت نظارت بهزیستی زندگی می نمایند.

حدود 530 هزار نفر از جمعیت فارس سالمند است

محمدرضا هوشیار در نشست روز جهانی سالمندان گفت: تاب آوری و مشارکت زنان سالمند شعار سال جاری روز جهانی سالمندان است که با توجه به نقش ویژه آنان در مدیریت برنامه های خانواده اعلام شده است.

او گفت: 9مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان و 7 مرکز توانبخشی روزانه سالمندان در فارس تحت نظارت بهزیستی فعالیت می نمایند و در حال حاضر بالغ بر 530 هزار نفر از جمعیت استان را سالمندان تشکیل می دهند.

مدیرکل بهزیستی فارس با اشاره به تشکیل شورای سالمندان با دستور و نظارت استاندار فارس، گفت: صدور قطعی کارت منزلت سالمندان، بیمه تکمیلی سالمندان، الزام سازمان ها به اجرای برنامه های اکرام سالمندان، مناسب سازی محیط شهری و اجرای برنامه های اوقات فراغت، غربالگری بیماری هایی از قبیل دمانس، فشارخون، شنوایی، بینایی و. از مصوبات این شورا است و تا به امروز در این راستا 4500 کارت منزلت سالمندی برای سالمندان استان تهیه و توزیع شده است.

هوشیار در ادامه با بیان اینکه از ششم تا دوازدهم مهرماه به عنوان هفته ملی سالمندان نامگذاری شده است، گفت: توسعه محیط دوستدار سالمند به ویژه برای حضور و مشارکت زنان، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به بانوان جامعه در مورد آشنایی با پدیده سالمندی برای آمادگی ورود به این دوره و تحقق سبک زندگی سالم و فعال از دلایل نامگذاری شعار این روز تحت عنوان تاب آوری و مشارکت زنان سالمند است.

مدیرکل بهزیستی فارس بعلاوه تصویرسازی نقش مثبت و پر برکت سالمندان به عنوان پدر و مادر بزرگ خانواده برنامه ریزی برای دقیق سالمندی سالم و تقویت چرخه عمر و امید به زندگی در این دوره با خود مراقبتی و انجام غربالگری و مداخلات زودهنگام را از دیگر راه چاره های مهم ارتقای سلامت سالمندان برشمرد.

عبدالرحمن سلیم حقیقی، مشاور اجرایی مدیرکل بهزیستی فارس نیز از رونمایی کتاب فرهنگ سالمند تالیف طاهره سکوت و دکتر عبدالرحیم اسدالهی و ترجمه فارسی 12 جلد از کتب درسنامه سالمندشناسی و طب سالمندی نوشته براکلهرست اطلاع داد.

اوربیتال نور فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "حدود 530 هزار نفر از جمعیت فارس سالمند است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 530 هزار نفر از جمعیت فارس سالمند است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید