پوتین: روسیه و آ سه آن مواضع مشابهی دارند

به گزارش اوربیتال نور به نقل از تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه طی سخنرانی در نشست کشورهای عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا موسوم به آ سه آن (ASEAN) به وسیله ویدئو کنفرانس گفت که فدراسیون روسیه و اعضای آ سه آن مواضع مشابهی در خصوص مسائل کلیدی جهانی دارند.

پوتین: روسیه و آ سه آن مواضع مشابهی دارند

پوتین در این رابطه گفت: روسیه و کشورهای آ سه آن از بسیاری جهات مواضع مشابهی در خصوص مسائل کلیدی جهانی و منطقه ای دارند. آنچه مهم است این است که همه ما از همکاری برابر و سودمند متقابل در منطقه وسیع آسیا و اقیانوسیه حمایت کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر، فرصت های واقعی برای ایجاد همکاری بین روسیه و آ سه آن، به ویژه در تقویت ثبات و امنیت، حفاظت از بهبود شرایط مالی پس از همه گیری، تقویت تجارت و توسعه روابط بشردوستانه وجود دارد.

رئیس جمهور روسیه تاکید نمود که افزایش روابط با این اتحادیه و اعضایش یکی از اولویت های سیاست خارجی روسیه بوده است.

وی اضافه کرد: سال جاری سی امین سالگرد روابط رسمی بین کشورمان و آسه آن است. بر اساس بیانیه مشترکی که در اجلاس سران روسیه و آسه آن در سال 2018 در سنگاپور به تصویب رسید، این روابط ماهیتی حقیقتا راهبردی دارند.

پوتین توضیح داد: این مهم است که جدای از دولت ها، همکاری روسیه و آسه آن شامل محافل تجاری، مدنی و دانشگاهی نیز باشد.

کشورهای عضو آ سه آن شامل برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانما، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام هستند.

روسیه در جولای 1996 شراکت آ سه آن را به عنوان بخشی از گفتگوی منطقه ای دریافت کرد. در سال 2004، مسکو به معاهده مودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا ملحق شد، که سندی اساسی است که روابط آسه آن با شرکای گفتگوی خود را تنظیم می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پوتین: روسیه و آ سه آن مواضع مشابهی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: روسیه و آ سه آن مواضع مشابهی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید