نمادین ترین و مشهورترین خودروی خودروسازان معتبر جهانی، عکس

به گزارش اوربیتال نور، پدال نوشت: در دنیای مجذوب کننده خودرو، واژه نمادین می تواند معنی متمایزی داشته باشد. در این مطلب می خواهیم نمادین ترین و مشهورترین خودروی خودروسازان معتبر جهانی را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.

نمادین ترین و مشهورترین خودروی خودروسازان معتبر جهانی، عکس

خودروی نمادین را می توان به عنوان ویترین تاریخچه یک خودروساز دانست. این خودرو بعلاوه می تواند محصولی متمایز باشد که هیچ ارتباطی با دیگر محصولات قبلی یا بعدی اش ندارد. شاید هم خودروی نمادین به هویت آن خودروساز ارتباط داشته باشد. صرف نظر از معنی و مفهوم این واژه، ما معتقدیم خودروسازان حاضر در این نوشتار خودروهایی را فراوری نموده اند که به روش های گوناگون می توان آن ها را نمادین دانست. چنین خودروهایی می توانند تأثیر فرهنگی گسترده داشته باشند یا اینکه ارزش های سازنده خود را به نمایش بگذارند. شاید شما با بعضی انتخاب ها موافق نباشید پس شادمان می شویم نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

بی ام و M3 E30

سدان های پرفورمنس بی ام و M3 از سال 1986 تا به امروز فراوری می شوند و همگی نیز هواداران زیادی داشته اند اما احساس می کنیم E30 جادوی خاصی دارد و هرگز فراموش نشده است. M3 E30 تنها نسلی است که از پیشرانه 4 سیلندر استفاده می نماید و اگر فکر می کنید وجود چنین پیشرانه ای در سدان اسپرت بی ام و ناامید کننده بوده پس بهتر است صدای فراوریی آن در زمان تخت گاز رفتن را بشنوید. M3 E30 حتی در نسخه جاده ای هم بسیار چابک بوده و در بخش موتور اسپرت نیز عملکردی درخشان داشته و قهرمانی های زیادی را به دست آورده است. نسخه مسابقه ای این خودرو یکی از مجذوب کننده ترین خودروهای رالی اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 میلادی به شمار میرود.

بیشتر بخوانید:

  • لو رفتن دارایی ارزشمند توییتر / دردسر تازه ایلان ماسک

  • آشنایی با عنکبوت غول پیکر، نادر و مرموز که تازه کشف شده / عکس

  • آغاز طوفانی ماشین ملی ترکیه / عکس

بیوک ریویرا نسل اول

ولین بار بیوک از نام ریویرا برای نسخه هاردتاپ و دو درب رودمستر در مدل 1949 استفاده کرد و سپس این نام به عنوان محصولی نمادین در طول هشت نسل عرض اندام کرد. همانند M3، اولین نسل ریویرا جزو شاخص ترین مدل های خانواده به شمار می رود و دو پیشرانه 8 سیلندر 6.6 و 7 لیتری برای آن در دسترس بوده اند؛ اما موضوع اصلی درباره ریویرا به طراحی آن مربوط می گردد که کار دستان هنرمند بیل میشل طراح ارشد جنرال موتورز بوده است. ریویرا به عنوان خودرویی رده میانی که اواخر سال 1962 معرفی شده به طرز باورنکردنی ای مدرن به نظر می رسد و مجذوب کنندهیت های زیادی دارد. از دماغه W شکل گرفته تا ستون C تیز و زاویه دار، ریویرا بسیار متمایز نشان می دهد.

شورولت کوروت

شکی دراین باره وجود ندارد. اولین نسل شورولت کوروت شاید در ابتدا فروش کمی داشت اما زمانی که پیشرانه 8 سیلندر بلوک کوچک در سال 1955 روی آن نصب شد به پیروزیت زیادی دست یافت. بعضی افراد مدعی هستند کوروت پیروز ترین خودروی اسپرت تاریخ صنعت خودرو محسوب می گردد. نسل کنونی کوروت که برای اولین بار از طراحی پیشرانه وسط استفاده می نماید به مقدار نسل های پیشین متمایز عمل نموده است. کوروت نسل هشتم در سال 2022 پرفروش ترین تمامی رقبای خود ظاهر شد.

دوج چارجر دیتونا

دوج سه نسل از چارجر دیتونا فراوری نموده اما شکی وجود ندارد که نسل اول نمادین ترین آن ها محسوب می گردد. این خودرو از ویژگی های طراحی متمایزی همانند دماغه آیرودینامیک و بال بزرگ عقب برای افزایش داون فورس سود می برد. جدای از ظاهری فوق العاده، چارجر دیتونا در زمینه رقابت های ورزشی نیز خیال انگیز عمل نموده است. بابی ایزاک در سال 1970 با دیتونا قهرمان ناسکار شد و بادی بیکر نیز از این خودرو برای رسیدن به سرعت میانه فراتر از 322 کیلومتر در ساعت استفاده کرد.

فورد مدل T

نمادین ترین فورد تاریخ؟ مدل T شاید چنین محصولی باشد. مدل T آمریکایی ها را روی جاده قرار داد. این خودروساز با یاری اولین خط فراوری متحرک صنعت خودرو حدود 15 میلیون دستگاه از مدل T را فراوری کرد که حتی با استانداردهای کنونی نیز رقم بسیار بالایی محسوب می گردد، کاری که فورد از سال 1908 تا 1927 انجام داد. مدل T در سال 1999 عنوان خودروی قرن را به دست آورد. محصول نمادین فورد جهان را تغییر داد، کاری که هیچ خودروی دیگری نخواهد توانست انجام دهد…

58321

منبع: خبرآنلاین

به "نمادین ترین و مشهورترین خودروی خودروسازان معتبر جهانی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمادین ترین و مشهورترین خودروی خودروسازان معتبر جهانی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید