شگفت انگیزترین پروازهای بالونی دنیا

به گزارش اوربیتال نور، سفر با بالون از آنگونه سفرهایی است که هنوز جایگزینی برایش نیامده است. این نوع سفر در بعضی نقاط دنیا بیشتر توصیه می گردد.

شگفت انگیزترین پروازهای بالونی دنیا

پروازی آرام بر فراز مکان های تازه تجربه ای بی نظیر است که برترین منظره را برای شخص به ارمغان می آورد. سفر با بالون هوای گرم فرازهای تازهی از سیر و سیاحت را پیش چشم مسافر می گذارد. در این میان بعضی نقاط دنیا انگار برای سفرهای بالونی مناسب تر هستند که در ادامه معرفی می شوند.

البوکرکی، نیو مکزیکو

در اوایل پاییز هر سال، در شهر کوچک البوکرکی نیو مکزیکو بزرگ ترین جشنواره ی بالون های هوای گرم دنیا برگزار می گردد. طی این جشنواره 9 روزه، بیش از 500 بالون در اوج گیری با هم مسابقه می دهند. البته به جز در جشنواره، در طول سال نیز تورهای بالون سواری برای مسافران فراهم است.

گورم، ترکیه

بالون سواری در هنگام طلوع آفتاب به خودی خود حسی جادویی دارد اما وقتی این پرواز بر فراز دودکش های جن کاپادوکیه باشد جادویی تر هم خواهد شد. شکل منحصر به فرد صخره ها و غارهای گورم در ترکیه این نقطه از دنیا را به یکی از نمادین ترین مقاصد برای بالون سواری تبدیل نموده است. آسمان صبح این منطقه هر روز با صدها بالون پوشیده می گردد و حس غریبی را به وجود می آورد.

سرنگتی، تانزانیا

گشت و گذار با جیپ در پارک ملی سرنگتی تانزانیا امری معمول است که مسافران انجام می دهند، اما برای دیدن پارک ملی گزینه هوایی نیز وجود دارد. بالون سواری بر فراز پارک سرنگتی منظره کاملی از آنجا و تمام حیوانات وحشی آن به دست می دهد.

باگان، میانمار

حس گشت و گذار در میان جنگل ها و معابد محوطه باستانی باگان حسی شگفت انگیز است، اما اگر این مجموعه را از فراز آسمان ببینید اعجاب آمیزتر نیز می گردد. در این سفر هوایی، بالون از میان مه غلیظ باگان می گذرد و از روی معابد و دریاچه اینل گذر می نماید.

قطب شمال

امکان بالون سواری حتی در قطب شمال نیز وجود دارد. به جز تورهای قایق سواری و ملاقات از حیات وحش قطب شمال، تور بالون سواری نیز در این نقطه از دنیا فراهم شده است (البته اگر هوا اجازه دهد) تا مسافر بتواند دید مناسبی نسبت به محیط داشته باشد.

دره ناپا، کالیفرنیا

پرواز بر فراز تپه ها و تاکستان های منطقه ناپای کالیفرنیا بسیار روح بخش است. تورهایی برای این کار وجود دارد تا سفر را به یادماندنی تر کند.

شاتودکس، سوئیس

شاتودکس (Château dOex) سوئیس مکانی معروف برای بالون سواران است. اولین تور دنیای بالون در سال 1999 در این منطقه برگزار گردید. در دی ماه هر سال، این منطقه پوشیده از برف میزبان جشنواره دنیای پرواز با بالون هوای گرم می گردد. بالون های رنگارنگ در این فستیوال شرکت می نمایند و در کنارش هم افرادی به اسکی کردن در ارتفاعات آلپ می پردازند.

اقصر، مصر

شناور شدن بر فراز معابد و آرامگاه های مصریان باستان حس گم شدن در زمان را به مسافر القا می نماید. در تورهای بالون سواری صبحگاهی در منطقه اقصر، مسافران از ورای کویرهای بی انتها و حاشیه های سرسبز نیل می گذرند.

لچوورث، نیویورک

بالون سواری در لچوورت نیویورک یعنی گذر کردن از روی رودخانه ها، تنگه ها، جنگل های پرپشت و آبشارهای بزرگ.

استکهلم، سوئد

یکی از نکات جالب درباره استکهلم این است که، برخلاف دیگر شهرها، بالون هایش در داخل شهر نیز پرواز می نمایند. بنابراین می توان در استکهلم سوار بر بالون تمام منطقه ها تاریخی و مدرنش را یکجا دید.

بیابان سونورا، آریزونا

بالون های بیابان سونورا هم زمان با آفتاب آتشین صحرا اوج می گیرند و خیلی بیشتر از اتومبیل ها در دل کویر پیش می فرایند.

وادی رم، اردن

در حالت عادی بیش از یک روز ضروری است تا مسافر بتواند منظره ها وادی رم را ببیند، اما بالون سواری بر فراز آن کار را آسان می نماید. در تورهای بالون وادی رم، مسافران شب را درون چادرهای بدوی و زیر آسمان پرستاره می گذرانند. سپس در صبحگاه با بالون پرواز نموده و منظره کاملی از ریگ های روان و صخره های یکی از ارزشمندترین مکان های اردن به دست می آورند.

تئوتیئواکان، مکزیک

شهر باستانی تئوتیئواکان در آمریکای مرکزی از هر زاویه ای که نگریسته گردد شگفت انگیز است، اما اگر از ورای بالون دیده گردد منظره بدیعی به دست می دهد. با پرواز روی تئوتیئواکان می توان به وسعت و طراحی عجیب این میراث دنیای پی برد. بالون سواری بر فراز این شهر باستانی برترین راه برای دوری از شلوغی و تصور کردن شمای کلی شهری دوهزارساله است.

توسکانی، ایتالیا

این منطقه دوست داشتنی در ایتالیا وقتی از بالا نگریسته گردد رویایی تر هم می گردد. صبحانه ای توسکانیایی (نان محلی، روغن زیتون و پنیر تازه) و پرواز بر فراز زمین های کشاورزی و تپه ها و قلعه های قرون وسطایی را تصور کنید؛ این ها مواردی هستند که مسافر در تور بالون توسکانی تجربه می نماید.

پارک سیتی، یوتا

بالون سواری در پارک سیتی یوتا یکی از مهم ترین دلایل سفر مسافران در تابستان به آن منطقه است. ارتفاعات این منطقه در زمستان محل اسکی سواری می گردد، اما در تابستان منظرههای زیبایی به خود می گیرند.

دره یارا، استرالیا

دیدن دره یارا از آسمان تجربه ای فراموش ناشدنی است. این دره در فاصله یک ساعته از ملبورن واقع شده است.

سسوسولی، نامیبیا

در شن های سرخ صحرای نامیب نمی توان به راحتی پیاده روی کرد. صحرای نامیب بلندترین ریگ های دنیا را دارد که با بالون می توان به راحتی آن ها را مشاهده نمود.

دره لوار، فرانسه

با بالون سواری بر فراز دره لوار می توان قلعه ها، تاکستان ها و باغ های امتداد رودخانه لوار را در یک روز دید.

چهار رویداد دیگر برای دوستداران بالون:

برای آن دسته از افرادی که از ارتفاع می ترسند (یا حداقل آمادگی هیجان را ندارند)، این جشنواره ها برترین گزینه برای دیدن کردن هستند.

ایندیانولا، آیووا

در مرداد هر سال، ایندیانولا جشنواره ای 9روزه برگزار می نماید. بیش از صد بالون، در حالی که روی زمین کنسرت برگزار می گردد، از روی مزارع ذرت پرواز می نمایند. علاقه مندان می توانند از موزه بالون و سالن مشاهیر بالون سواری آمریکا، که هر دو خانه ایندیانولا نامیده می شوند، نیز دیدن نمایند.

بریستول، انگلستان

مسافرانی که در مردادماه به لیک دیستریکت انگلستان می فرایند، نباید جشنواره بین المللی بالون بریستول را از دست دهند. این جشنواره، که در آخر هفته برگزار می گردد، بزرگ ترین رویداد بالونی انگلستان است که با برنامه های سرگرم نماینده و رایگان اوقات خوشی را برای خانواده ها فراهم می آورد.

سن-ژان-سور-ریشولیو، کبک

در میانه تابستان هر سال، جشنواره ای یک هفته ای در خارج از شهر مونترآل برگزار می گردد. این رویداد بالونی با نورپردازی شبانه، پروازهای گروهی، برنامه هایی برای بچه ها و اجراهای محلی همراه است.

رینو، نوادا

شهریور هر سال در پارک رانکو سان رافائل (Rancho San Rafael) هیجان انگیزترین رویداد بالونی نوادا برگزار می گردد. مسابقه بالونی رینو امروزه بزرگ ترین رویداد رایگان بالون سواری به شمار میرود.

منبع: کجارو / afar.com

به "شگفت انگیزترین پروازهای بالونی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگفت انگیزترین پروازهای بالونی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید