استانبول گردی کنیم یا به آنتالیا برویم؟

به گزارش اوربیتال نور، کشور زیبای ترکیه با جاذبه های گردشگری گوناگون خود در سال های اخیر تبدیل به یکی از اصلی ترین کشورهای گردشگری جهان شده که هر ساله مسافران زیادی را جذب می نماید. دانستن تفاوت های استانبول و آنتالیا بهتر می تواند به تجربه سفر شما یاری کند. آنتالیا یکی از برترین و مجذوب نماینده ترین شهرهای گردشگری ترکیه است که بیشتر مردم از اقصی نقاط جهان، به این شهر زیبا سفر می نمایند. استانبول هم از پربازدیدترین شهرهای ترکیه شناخته شده که استانبول گردی یک تجربه لذت بخش برای گردشگر ها خواهد بود و حتی جاذبه های گردشگری متنوعی هم دارد.

استانبول گردی کنیم یا به آنتالیا برویم؟

یکی از دغدغه های مهم گردشگران و مسافران در اولین سفر به ترکیه این است که به کدام شهر از این کشور سفر نمایند و استفاده از چه وسیله نقلیه ای مناسب تر است؟ آنتالیا و استانبول از برترین شهرهای تفریحی ترکیه محسوب می شوند که استانبول گردی را برای گردشگران مجذوب کننده تر می نماید.

استانبول مرکز ترکیه و بزرگترین شهر این کشور است که از نظر تاریخی، قدمت زیادی دارد. این شهر تاریخی در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره واقع شده و نیمی از آن در قاره آسیا و بخش دیگر در قاره اروپا است.

آنتالیا نیز یکی از محبوب ترین و هیجا ن انگیزترین شهرهای جهانگردی ترکیه است. این شهر تماشای درست در قسمت شمال شرقی دریای مدیترانه واقع شده است و در فصل های بهار و تابستان گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. برای سفر به کشور ترکیه یکی از برترین روش ها، سفر هوایی است که برای آن رزرو بلیط هواپیما تهران استانبول ضروری است.

آنتالیا یا استانبول، کدام یک تفریحات هیجان انگیز بیشتری دارد؟

حیف است که تفریحات لاکچری در استانبول را از دست بدهید! این شهر با مکان های تماشای بسیار مانند آهنربایی گردشگران را به خود جذب می نماید و به همین علت استانبول گردی را می توان از پرطرفدارترین سفرهای نوروزی دانست. تفریحات این شهر به قدری متنوع است که مناسب هر سن و سلیقه ای می باشد، مثلا طبیعت گردی های این کشور برای جهانگرد ها گزینه ای هیجان آور است.

راهنمای سفر به استانبول با تاریخ مذهبی، مساجد، کلیساها و بسیاری دیگر از بناهای تاریخی این شهریاری بسیاری به آشنایی با این کشور خواهد نمود. بناهای تاریخی نشان دهنده تاریخ کشور ترکیه و حکمرانی دولت عثمانی بر این کشور است. از جاهای پربازدید استانبول می توان به مسجد آبی، کاخ توپکاپی و ایاصوفیه اشاره نمود. برترین زمان سفر به استانبول در ماه های گرم سال است چرا که اغلب مردم برای سفر به آن و رفتن به پارک های آبی، هوای گرم را ترجیح می دهند.

مسجد ایاصوفیه استانبول که در فاصله کوتاهی از مسجد آبی سلطان احند واقع شده است، از بناهای تاریخی پربازدید شهر استانبول است که قدمت طولانی دارد و به قرن ششم میلادی بازمی گردد. این مسجد هم اکنون نیز پذیرای مردم برای عبادت های روزانه است.

آنتالیا، شهری عالی پر از متنوع ترین تفریحات و تفریح ها است؛ پارک های آبی بزرگ با تمامی امکانات از تفریحات محبوب آبی شهر آنتالیا می باشد. پارک آبی آکوالند آنتالیا را میتوان نام برد که در بین جهانگرد ها هواداران زیادی دارد. باغ وحش آن یکی دیگر از مکان های تماشای است که بیشتر گردشگران ترجیح می دهند از آن تماشا نمایند.

جاهای تماشای بلک آنتالیا، موتور سواری و سافاری است که تجربه تکرار نشدنی و هیجان انگیزی رابه مسافرن هدیه می دهد. می توانید از تورهای موتورسواری بهره ببرید و از میان طبیعت زیبای آنتالیا، جنگل و جاده های کوهستانی، رودخانه ها و روستاها، چمنزارها و تپه ها عبور کنید و لذت ببرید.

آنتالیا دارای موزه های منحصربه فردی است که گردشگران را از سراسر نقاط جهان به خصوص ایران مجذوب خود می نماید. از مهم ترین این موزه ها می توان به موزه آنتالیا و مناره یلی اشاره نمود. آنتالیا از لحاظ جاذبه های تاریخی به مقدار استانبول غنی نیست و بیشتر برای ماجراجویی و تفریحات آبی مناسب است.

مقایسه فرهنگ و آداب و رسوم در آنتالیا و استانبول

مقایسه زندگی در استابول و آنتالیا موضوع مهمی برای مهاجران است، چرا که آنتالیا شهری دارای گذشته متفاوت بوده که پس از گذشت سال ها با وجود بافت پیشرفته بسیاری از آداب و رسوم خاص خود را حفظ نموده است. در بسیاری از مکان های این شهر، فرهنگ قدیم آنتالیا و سنت های قدیمی دیده می گردد. بر خلاف گذشته که زنان در آنتالیا باید کاملاً پوشیده لباس می پوشیدند، امروزه می توانند با پوشش دلخواه خود در اجتماع حضور یابند.

برای استانبول گردی ضروری است که با فرهنگ آداب و رسوم آن نیز آشنا شوید. مردم این شهر بسیار مهمان نواز بوده و به هدیه دادن و هدیه گرفتن معروف هستند. بسیاری از مردم قدیمی این شهر با وجود آزادی در پوشش به دستورات دینی پای بند هستند. در تمام نقاط استانبول قهوه خانه های مختلفی وجود دارند که مردان این شهر به گذراندن اوقات و هم صحبتی با یکدیگر دراین قهوه خانه ها می پردازند.

تنوع غذایی استانبول و آنتالیا

نمی توان به قطعیت گفت که کدام یک از دو شهر آنتالیا یا استانبول برای غذا و شکم گردی مناسب است. شما در آنتالیا می توانید انواع غذاها نظیر غذاهای محلی مانند سیخ کوفته، پیده، کوفته عدس، لاهماجون و کومپیر را امتحان کنید.

رستوران های استانبول نسبت به آنتالیا از تنوع غذایی بیشتری برخوردار هستند. غذاهایی مانند پیتزا و کباب به روش ترکی از محبوب ترین غذاهای استانبول هستند که می توان آن ها را با قیمتی مناسب تهیه کرد.

برترین وسایل نقلیه برای گردشگری در استانبول و آنتالیا

از آنجا که اغلب گردشگران ایرانی برای سفر به شهرهای آنتالیا یا استانبول می روند، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نقش مهمی در سفر آن ها ایفا می نماید. بسیاری از گردشگران خارجی و ایرانی برای سفر به شهرهای آنتالیا و استانبول از خطوط هوایی استفاده می نمایند. بنابراین اطلاع از شرایط حمل و نقل برای سفر به آنتالیا و استانبول گردی بسیار مهم است.

حمل و نقل عمومی در هر دو شهر آنتالیا و استانبول به خوبی هرچه تمام ارائه می گردد.برای استانبول گردی وسایل نقلیه عمومی گوناگونی وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به تراموا، مترو، اتوبوس، قایق و کشتی و… اشاره نمود. برترین وسیله نقلیه برای تماشا جاهای تماشای استانبول مترو است، مترو کم هزینه ترین و برترین وسیله حمل و نقل عمومی در استانبول گردی محسوب می گردد.

آنتالیا نسبت به استانبول از وسایل نقلیه عمومی کمتری برخوردار است البته وسایل حمل و نقل عمومی در آنتالیا می توانند تا حد بسیار زیادی به رفاه گردشگران یاری نمایند. یکی از برترین وسایل حمل و نقل عمومی در این شهر اتوبوس است. رفت و آمد در شهر از طریق اتوبوس کار آسانی خواهد بود تنها کافی ست کارت مخصوص اتوبوس های آنتالیا را بخرید تا بتوانید به تمام نقاط شهر دسترسی داشته باشید. در این شهر فرودگاهی به نام فرودگاه آنتالیا وجود دارد اما به دلایل سیاسی، گردشگران ایرانی از فرودگاه اسپارتا استفاده می نمایند که حدود 3 ساعت با اتوبوس یا مینی بوس با مرکز شهر آنتالیا فاصله دارد.

سفر با هواپیما به آنتالیا و استانبول گردی مقرون به صرفه!

فرودگاه های ترکیه از شلوغ ترین فرودگاه ها هستند که از بیشتر نقاط جهان پرواز دارند و شما از هر جای جهان که باشید می توانید با خرید بلیط پرواز خارجی به کشور بی نظیر ترکیه سفر کنید. فرودگاه های مختلفی در استانبول وجود دارند که بسته به روز پرواز آن ها و نوع پرواز قیمت های مختلفی را در بر دارند.

فاصله استانبول-آنتالیا با قطار

سیستم راه آهن همچنان در ترکیه در حال پیشرفت و به روزرسانی است. سیستم قطار سریع السیر تقریباً همه شهرها را به یکدیگر متصل می نماید. هدف این قطار به حداقل رساندن زمان سفر و متصل کردن بخش اروپایی و آسیایی و کشورهای نزدیک به ترکیه است؛ استفاده از قطار فقط 5 ساعت از شما زمان می گیرد تا شما را به مقصد برساند. مسافت هوایی استانبول به آنتالیا 481 کیلومتر است که زمان پرواز استانبول به آنتالیا حدود یک ساعت و 10 دقیقه می گردد؛ این در حالی است که فاصله زمینی استانبول تا آنتالیا 804 کیلومتر بوده و رسیدن به مقصد حدود 9 ساعت نیز زمان می برد.

خرید از استانبول بهتر است یا آنتالیا؟

در آنتالیا و استانبول فروشگاه های مختلفی دیده می گردد. بسیاری از گردشگران با هدف خرید به آنتالیا سفر می نمایند. مراکز خرید آنتالیا، مدرن و سنتی با یکدیگر ترکیب شده اند. استانبول نیز همچون آنتالیا دارای مراکز خرید مدرن است که بسیاری از برندهای لوکس و مشهور جهان در این مراکز خرید، نمایندگی دارند. بنابراین می توان گفت که هر دوی این شهرها برای خرید مناسب هستند.

هزینه سفر به استانبول و آنتالیا

هزینه های سفر به آنتالیا و استانبول گردی شامل یک سری هزینه های معین و البته یکسری هزینه های شناور است که دسته دوم هزینه ها به راحتی می توانند تغییر نمایند. همه می دانند قیمت تاکسی در آنتالیا و استانبول بالا است و رانندگان تاکسی های نیز معمولا کرایه ای بیشتر از کرایه واقعی از گردشگران دریافت می نمایند.

قیمت بلیط سفر به ترکیه از مقاصد مختلف می تواند متغیر باشد. این قیمت در مدت زمان های مختلف در یک سال، یک ماه و حتی ساعات مختلف از شبانه روز نیز فرق دارد. بنابراین اگر قیمت ها بین شرکت های هواپیمایی و حتی در یک شرکت هم متغیر بود نگران نباشید.برای سفر به ترکیه و استانبول گردی ، بلیط هواپیما چارتر برترین گزینه است.

در پایان…

استانبول گردی و سفر در آنتالیا از جهات زیادی با هم شباهت و از جنبه های مختلفی نیز با هم متفاوت هستند. در این مقاله سعی کردیم به آنالیز جهات مهم هر یک از شهرهای استانبول و آنتالیا با یکدیگر بپردازیم. امیدواریم که با خرید بلیط هواپیما از یوتراوز سفر به هر یک از دو شهر استانبول یا آنتالیا اوقات بسیار خوشی را برای شما رقم بزند.

منبع: فوت و فن

به "استانبول گردی کنیم یا به آنتالیا برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استانبول گردی کنیم یا به آنتالیا برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید