نحوه انتقال حیوانات بین ترکیه و ایران چگونه است؟

به گزارش اوربیتال نور، اگر تجربه زندگی با حیوان خانگی را داشته باشید می دانید که گاهی آن موجود به مقدار عضوی از خانواده عزیز می گردد. فرقی نمی کند برای سفری چند روزه بخواهید حیوان تان را همراه خود ببرید یا مهاجرت دائمی، برای ورود و خروج حیوانات به کشورهای خارجی قوانینی وجود دارد. ترکیه کشوری است که این روزها برای سفر یا مهاجرت بین ایرانیان محبوب است. در این مطلب شما را با شرایط انتقال حیوانات خانگی به ترکیه و برعکس آن آشنا می کنیم.

نحوه انتقال حیوانات بین ترکیه و ایران چگونه است؟

برای ورود و خروج حیوانات بر اساس دسته بندی کشورها قوانین متفاوتی وجود دارد. این دسته بندی بر اساس وجود یا عدم وجود بیماری هاری انجام می گردد. دسته اول کشورهایی هستند که این بیماری در آنها ریشه کن شده (rabies free countries) مانند انگلیس و استرالیا. دسته دوم کشورهایی اند که شیوع بیماری هاری در آنها پایین است؛ (Third countries) مانند کشورهای اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا و مکزیک…. دسته سوم نیز کشورهایی اند که شیوع بیماری هاری در آنها بالا است (high incidence of rabies) مانند ایران، ترکیه،امارات و...

برای ورود و خروج به کشورهای دسته سوم (ایران، ترکیه و...) شما فقط به گواهی بهداشتی صادره از سازمان دامپزشکی کشور یا سایر واحدهای تابعه احتیاج دارید. برای گرفتن این گواهی شما باید حیوان خود را به دامپزشکی ببرید؛ دامپزشک برای حیوان شما میکروچیپ می گذارد و اقدامات تهیه پاسپورتش را انجام می دهد. دامپزشک با انجام تست های بیماری پس از اطمینان از سلامت حیوان گواهی سلامت را صادر می نماید. شما با در دست داشتن این گواهی و پاسپورت حیوان باید به اداره دامپزشکی مراجعه کنید تا گواهی بهداشتی را به زبان انگلیسی دریافت کنید. با توجه به اینکه این فرایند ممکن است کمی زمان ببرد بهتر است از 15-10 روز قبل از تاریخ پروازتان این اقدامات را انجام دهید.

منبع: دالاهو

به "نحوه انتقال حیوانات بین ترکیه و ایران چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه انتقال حیوانات بین ترکیه و ایران چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید