مرکل هم به بایدن پاسخ رد داد: چین رقیب و شریک ماست

به گزارش اوربیتال نور، ایرنا نوشت: صدراعظم آلمان در سرانجام نشست ناتو گفت: چین هم رقیب است و هم شریک، در نتیجه پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در تبادل با چین به تعادل احتیاج دارد.

مرکل هم به بایدن پاسخ رد داد: چین رقیب و شریک ماست

دویچه وله، آنگلا مرکل دوشنبه شب در جمع اوربیتال نور اظهار کرد: اگر به تهدیدات سایبری و ترکیبی و به همکاری میان روسیه و چین نگاه کنید، نمی توانید به راحتی چین را نادیده بگیرید. اما نباید بیش از حد آن را ارزیابی کرد ما باید (دراین زمینه) تعادل درستی پیدا کنیم.

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه نیز هشدار داد که تمرکز بر چین نباید باعث گردد حواس شما از هسته اصلی ناتو و چالش های متعدد آن دور گردد.

وی تأکید کرد که ناتو یک اتحاد نظامی است در حالی که روابط با چین بسیار گسترده تر است. وی اظهار داشت که این کشور شرق آسیا کار چندانی با سازمان آتلانتیک شمالی ندارد.

ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی گفت: چین سرمایه گذاری سنگینی در زمینه توانمندی های جدید و پیشرفته نظامی از جمله در حوزه اتمی و هوش مصنوعی انجام داده که چهره جنگ را در قیاس با آنچه تا به امروز دیده شده تغییر داده است.

وی با بیان اینکه ناتو بر اساس منافع خود فرصت هایی را برای تعامل با چین در زمینه مسائل تسلیحاتی و تغییرات آب و هوایی می بیند اضافه کرد: اما نفوذ فزاینده چین چالش جدی برای امنیت ما به شمار می رود.

نشست سران کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز دوشنبه در بروکسل مقر دائمی این ائتلاف نظامی با سخنان دبیرکل ناتو و نخست وزیر بلژیک به عنوان نماینده کشور میزبان برگزار گردید.

نخست وزیر بلژیک نیز به عنوان رهبر کشور میزبان مقر ناتو و با مخاطب قرار دادن جو بایدن رییس جمهوری آمریکا، گگردده شدن فصل جدیدی از روابط با آمریکا پس از دوره ای سخت را نوید داد.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "مرکل هم به بایدن پاسخ رد داد: چین رقیب و شریک ماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل هم به بایدن پاسخ رد داد: چین رقیب و شریک ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید