فواید و عوارض پودر کلاژن [پودر خوراکی و قرص]

به گزارش اوربیتال نور، اگر در پی ماده ای برای حفظ جوانی و بهبود ساختار پوست خود هستید، قطعا نام کلاژن و عوارض پودر کلاژن به گوش شما خورده است. واقعیت این است که کلاژن تاثیرات متعددی بر بدن انسان دارد و به همین علت سرشار از فواید متعدد برای پوست، مو و ساختار بدن است. با این حال نمی توان از عوارض قرص کوکونات کلاژن چشم پوشی کرد و در زمان مصرف باید دید کفه ترازو در طرف فواید کلاژن سنگینی بیشتری دارد یا در طرف عوارض پودر کلاژن.

فواید و عوارض پودر کلاژن [پودر خوراکی و قرص]

از فواید کلاژن خوراکی می توان به بهبود رشد غضروف ها در بدن اشاره نمود که افراد مبتلا به درد مفصل یا آرتروز می توانند از مصرف آن سود ببرند. بعلاوه مصرف این ماده مغذی به حفظ توده بدون چربی بدن یاری خواهد نمود و می تواند در بهبود سطح کلسترول و کاهش سایر عوامل خطرزا موثر واقع گردد.

در این مطلب از بلاگ اوربیتال نور عوارض پودر کلاژن و عوارض قرص کوکونات کلاژن صحبت خواهیم کرد و اشاره می گردد که اگر در برترین زمان مصرف کلاژن، این ماده مغذی را دریافت کنید، می توانید از تاثیرات فوق العاده آن بهره مند شوید و عوارض قرص کلاژن ساز را به حداقل برسانید.

عوارض پودر کلاژن؛ آیا کلاژن چاق نماینده است؟

با توجه به عوارض پودر کلاژن درکنار خواص بسیار آن، خوب است پیش از اقدام به مصرف آن با پرشک معالج خود مشورت کنید؛ چراکه عوارض مصرف پودر کلاژن خطرات بسیاری دارد که پیش از مصرف باید از آن ها مطلع شوید. به عنوان مثال، هضم مکمل های کلاژن می تواند باعث احساس ضعف، ایجاد گاز و سنگینی در شکم گردد که از جمله شایع ترین عوارض قرص کوکونات کلاژن به شمار میرود.

هر فردی که به غذای دریایی یا صدف حساسیت دارد، باید بسیار محتاط باشد؛ علت این امر آن است که مواد غذایی دریایی، منبعی غنی از کلاژن خوراکی هستند که می توانند در کنار خواص موثر، عوارض متعددی را برای بدن شما فراهم نمایند. بعلاوه اگر قصد مصرف قرص یا پودر کلاژن را دارید، مهم است که در خصوص برند، مواد تشکیل دهنده و نوع مکمل انتخاب شده تحقیق کنید تا عوارض قرص کوکونات کلاژن را به حداقل برسانید.

سایر مسائل گوارشی مانند اسهال یا یبوست هم می تواند از عوارض پودر کلاژن باشند؛ چراکه گاهی اوقات بدن در تجزیه دوز بالای پروتئین های کلاژن، به طور هم زمان، دچار مشکل می گردد. علاوه بر عوارض جانبی، مصرف کلاژن می تواند به طور بالقوه ای با سایر داروها، تداخل داشته باشد. بعلاوه احساس طعم ناخوشایند در دهان، یکی از رایج ترین عوارض پودر کلاژن است که به علت فراوری نوعی اکسیژن واکنش پذیر در اثر مصرف کلاژن خواهد بود.

تخم مرغ از دیگر مواد غذایی ست که اگر به آن حساسیت دارید، نباید بدون تجویز پزشک، کلاژن مصرف کنید؛ چراکه تخم مرغ منبعی غنی از کلاژن بوده و ممکن است حساسیت شما، ناشی از عوارض پودر کلاژن مواد تشکیل دهنده آن باشد.

گفتنی است زنان باردار، بچه ها، مادران شیرده و تمامی افرادی که تحت درمان پزشکی هستند، نمی توانند سرخود مصرف کلاژن را شروع نمایند؛ زیرا عوارض قرص کوکونات کلاژن به حدی ست که نمی توان از آن چشم پوشی کرد و باید پیش از مصرف با پزشک معالج مطرح گردد.

با تمام این تفاصیل، اگر کلاژن ماده ای ست که می تواند در فرایند درمان و بهبود ساختار بدنی به شما یاری کند، اجازه ندهید عوارض قرص کلاژن ساز و شما را نگران کند و مانعی بر سر راه مصرف این ماده مغذی باشد.

حتما بخوانید: غذاهایی که به کلاژن سازی پوست یاری می نمایند

قرص کلاژن چیست؟ آیا برای بدن تاثیرگذار است؟

بسیاری از فراورینمایندگان با تاکید بر تاثیر کلاژن در بهبود و زیبایی پوست، مکمل های کلاژن را به صورت پودر و قرص ارائه می دهند. اما آیا مکمل های کلاژن واقعا آن طور که ادعا می گردد، تاثیرگذار هستند؟ یا عوارض مصرف پودر کلاژن به حدی ست که باید از مصرف آن صرف نظر کرد؟

کلاژن چیست؟

کلاژن اصلی ترین پروتئین ساختاری در پوست است که به آن حالت و انسجام می بخشد. پوست با افزایش سن، سفتی و طراوت خود را از دست می دهد و بسیاری از افراد در پی مکمل هایی هستند تا حالت اولیه پوست را برگردانند. مصرف کلاژن خوراکی می تواند در بدن تاثیرات فراوانی از خود به جای بگذارد. این امر علتی ست تا در کنار عوارض پودر کلاژن از فواید آن هم صحبت کنیم.

فواید مصرف قرص و پودر کلاژن

کلاژن فراوان ترین پروتئین در بدن شماست. این ماده اصلی ترین ترکیب بافت های پیوندی ست که چندین قسمت بدن از جمله تاندون ها، رباط ها، پوست و عضلات را تشکیل می دهد. کلاژن دارای عملنمودهای مهم بسیاری ست که از جمله آن می توان به ایجاد ساختار پوست و تقویت استخوان ها اشاره نمود.

در سال های اخیر، مکمل های کلاژن بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. درست است که نمی توان از عوارض پودر کلاژن چشم پوشی کرد، اما مصرف کلاژن می تواند فواید مختلفی برای سلامتی داشته باشد؛ از تسکین درد مفاصل تا بهبود سلامت پوست، همه از فواید مصرف کلاژن است. برای آشنایی بیشتر با این مکمل، در ادامه به فواید مصرف کلاژن اشاره خواهیم کرد.

· بهبود سلامت پوست

کلاژن یکی از اجزای اصلی پوست شما، در تقویت و حفظ سلامت پوست، نقش موثری دارد. به علاوه، می تواند به قابلیت ارتجاعی و حفظ رطوبت پوست یاری کند. با افزایش سن، بدن کلاژن کمتری فراوری می نماید و این امر، منجر به خشکی پوست و ایجاد چین وچروک خواهد شد. در این میان، مصرف این ماده مغذی صرف نظر از عوارض پودر کلاژن، می تواند با کاهش چین وچروک و خشکی، به جلوگیری از پیری پوست یاری کند.

حتما بخوانید: در باب فواید سیب زمینی برای پوست و مو

· تسکین درد مفاصل

کلاژن به حفظ یکپارچگی غضروف شما یاری می نماید. با افزایش سن، اندازه کلاژن در بدن کاهش پیدا می نماید که در نتیجه، خطر ابتلا به اختلالات مفصلی تحلیل برنده مانند آرتروز بیشتر می گردد. مصرف مکمل های کلاژن می تواند به بهبود علائم آرتروز و کاهش درد مفاصل به طور کلی یاری کند. بنابراین خوب است با درنظرگرفتن عوارض قرص کوکونات کلاژن، برای مصرف مکمل کلاژن با پزشک خود مشورت کنید.

· افزایش توده عضلانی

بین 1% تا 10% از بافت عضلانی از کلاژن تشکیل شده است؛ این پروتئین برای تقویت و عملکرد صحیح عضلات ضروری ست. مطالعات نشان می دهد که مکمل های کلاژن به افزایش توده عضلانی در افراد مبتلا به سارکوپنی یاری می نماید. مصرف کلاژن ممکن است باعث سنتز پروتئین های عضلانی مانند کراتین گردد، اما توجه داشته باشید که با افزایش سن و مصرف کلاژن، عوارض پودر کلاژن و مصرف قرص کوکونات کلاژن هم افزایش خواهد یافت.

· بهبود سلامت قلب

محققان این نظریه را مطرح نموده اند که مصرف مکمل های کلاژن می توانند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی یاری نمایند. کلاژن ساختار عروق شما را تشکیل می دهد. بدون کلاژن کافی، ممکن است عروق، ضعیف و شنماینده شوند. بنابراین با درنظرگرفتن عوارض مصرف قرص کوکونات کلاژن و با دریافت مشورت از پزشک، مصرف این مکمل را شروع کنید.

کلاژن خوراکی؛ کدام مواد غذایی حاوی کلاژن هستند؟

عوارض قرص کوکونات کلاژن زیاد است، بنابراین اگر بدن شما به کلاژن خوراکی واکنش نشان دهد، باید عوارض پودر کلاژن مصرفی را هم در نظر بگیرید. از جمله مواد غذایی که در ساختار آن ها اندازه بسیاری کلاژن وجود دارد، عبارتند از:

  • پوست حیوانات (به عنوان مثال پوست مرغ، ماهی و گاو)
  • غذاهای حاوی ژلاتین نظیر آب استخوان یاژله
  • غذای دریایی
  • تخم مرغ

اگر به هرکدام از مواد غذایی فوق حساسیت نشان می دهید، احتمال بروز عوارض پودر کلاژن هم در بدن شما بالا خواهد بود. بنابراین پیش از مصرف قرص و پودر کلاژن با پزشک معالج خود مشورت کنید.

حرف آخر در رابطه با عوارض پودر کلاژن

کلاژن مزایای متعددی برای سلامتی شما خواهد داشت و در عین حال، نباید از عوارض پودر کلاژن چشم پوشی کرد. از تاثیرات مصرف مکمل کلاژن بر بدن می توان به کاهش چین وچروک و خشکی پوست، افزایش توده عضلانی و جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان اشاره نمود.

اگر به مواد غذایی حاوی کلاژن حساسیت نشان می دهید، احتمال بسیاری برای بروز عوارض مصرف پودر کلاژن هم وجود دارد. این امر علتی ست تا با پزشک معالج خود مشورت و مصرف درست و مناسبی را برای قرص یا پودر کلاژن انتخاب کنید.

از جمله عوارض پودر کلاژن مسائل گوارشی ست که با استفاده در زمان مناسب و با تجویز پزشک می توان از بروز این عوارض جلوگیری کرد.

منبع: اسنپ مارکت

به "فواید و عوارض پودر کلاژن [پودر خوراکی و قرص]" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید و عوارض پودر کلاژن [پودر خوراکی و قرص]"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید