طرز تهیه سریع ترین شیرینی با دو قلم جنس

به گزارش اوربیتال نور، آشپزی کردن در مواقعی که مهمان دارید کار بسیار سختی می گردد و دوست دارید در کمترین زمان یک شیرینی یا دسر ساده ولی خوشمزه داشته باشید.

طرز تهیه سریع ترین شیرینی با دو قلم جنس

شیرینی ساده برای مهمانی یکی از شیرینی های بسیار ساده است که می توانید فقط با دو قلم مواد آن را به راحتی تهیه کنید. می توانید خمیر را به دلخواه با کاتر های متفاوت قالب بزنید و داخل روغن سرخ کنید. این شیرینی در کمترین زمان ممکن آماده می گردد و برای مهمانی ها می توانید به سرعت آن را تهیه کنید. با اوربیتال نور همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی ساده برای مهمانی

  • آرد 1.5 پیمانه
  • خامه صورتی 1 عدد
  • پودرقند یا شکلات برای تزیین به میزان لازم

طرز تهیه شیرینی ساده برای مهمانی

مرحله اول

برای تهیه این شیرینی فقط به دو قلم مواد احتیاج دارید. آرد الک شده را همراه خامه داخل کاسه بریزید. ابتدا با قاشق مواد را هم بزنید و بعد با دست خمیر را جمع کنید. خمیر این شیرینی باید نرم و لطیف و بدون ترک باشد. چون نوع آرد ها با هم فرق دارد، اگر خیلی خمیر خشک بود کمی خامه و اگر شل بود کمی بیشتر آرد بزنید.

مرحله دوم

در ادامه خمیر را به شکل توپ دربیاورید و داخل کاسه بگذارید. روی کاسه را با سلفون یا نایلون بپوشانید و 30 دقیقه تا 1 ساعت در دمای محیط آشپزخانه استراحت دهید. دقت کنید زیاد خمیر را آرد نزنید وگرنه خشک می گردد. شما می توانید برای سهولت در کار این شیرینی را در غذاساز تهیه کنید تا احتیاجی به استراحت خمیر نداشته باشید.

مرحله سوم

خمیر را بعد از استراحت روی یک سطح باز با یاری وردنه باز کنید. در این مرحله می توانید خمیر را با کاتر دلخواه یا چاقو برش بزنید. خمیر را به شکل مربع های یک مقدار برش بزنید. ضخامت خمیر بیشتر از نیم سانت نباشد.

مرحله چهارم

در ادامه داخل یک شیرجوش روغن بریزید تا کمی گرم گردد. سپس شیرینی ها را دانه دانه داخل روغن سرخ کنید تا طلایی گردد. بعد از اینکه سرخ شد، روی دستمال روغن گیر قرار دهید و بعد روی آن ها به دلخواه پودرقند یا سس شکلاتی بریزید.

اگر به دستور پخت کیک های خانگی علاقه دارید، کیک خرمایی رژیمی، یک خوشمزه سالم را بخوانید.

نکات کلیدی در تهیه شیرینی ساده برای مهمانی

  • این شیرینی اصلا جذب روغن ندارد ولی برای اطمینان بیشتر روی دستمال قرارشان دهید.
  • می توانید یک برش افقی روی شیرینی ایجاد کنید تا مغزپخت گردد.
  • به دلخواه می توانید داخل این خمیر از کمی اسانس مانند وانیل نیز بهره ببرید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا دستورهای بیشتر از آشپزی، شش انداز زنجانی، مقوی و ساده و خوشمزه را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "طرز تهیه سریع ترین شیرینی با دو قلم جنس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سریع ترین شیرینی با دو قلم جنس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید