صادرات 20 محصول به 24 کشور خارجی طی یک سال

به گزارش اوربیتال نور، مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس امروز در بیستمین اجلاس سالیانه و جشنواره بهترین های پارک فناوری پردیس که با حضور سرپرست معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل پارک در حال برگزاری است، گفت: در حال حاضر مساحت این پارک به 400 هکتار رسیده است و فازهای توسعه اراضی آن رو به پیشرفت هستند.

صادرات 20 محصول به 24 کشور خارجی طی یک سال

وی با بیان اینکه 439 شرکت عضو پارک فناوری پردیس هستند، گفت: 48 کارگزار خدمات تخصصی، 47 عضو شعب، 196 شرکت تملیکی، 60 شرکت استیجاری و 88 تیم نوپا عضو و تحت پوشش پارک فناوری پردیس هستند.

وی با اشاره به شرکت های عضو و تحت پوشش پارک فناوری پردیس گفت: در حال حاضر 260 استارت آپ مستقر در شعب پارک پردیس هستند.

رئیس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه 24 فضای کار اشتراکی در پارک وجود دارد، گفت: 79 شتاب دهنده نوآوری که شامل 700 استارت آپ می گردد در شعب پارک فناوری پردیس مشغول تحقیق و توسعه هستند.

وی با بیان اینکه 163 شرکت دارای مجوز دانش بنیانی هستند که عضو پارک شده اند، گفت: بعلاوه 8900 نفر در پارک فناوری پردیس مشغول به فعالیت هستند.

عملکرد شرکت های دانش بنیان پارک فناوری پردیس در حوزه فروش و صادرات

صفاری نیا با اشاره به فروش داخلی و صادرات شرکت های عضو پارک گفت: مجموع فروش داخلی شرکت های عضو پارک فناوری پردیس در سال 1400 برابر با 201 هزار میلیارد ریال بوده است و بر اساس آمارها 29 درصد این اندازه فروش نسبت به سال های قبل توسعه داشته است.

وی با بیان اینکه در سال 1400 بیش از 20 محصول به 24 کشور خارجی به اندازه 15.5 میلیون یورو صادر شده است، گفت: بعلاوه با فراوری محصولات شرکت های دانش بنیان در این پارک به اندازه 351 میلیون یورو مانع از خروج ارز از کشور شده که این محصولات در حوزه های الکترونیک و مخابرات، دارو و تجهیزات پزشکی و سایر حوزه ها بوده است.

رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به عملکرد شرکت های دانش بنیان در پارک فناوری پردیس در حوزه سرمایه گذاری گفت: در سال 1400، 18 هزار میلیارد ریال بخش خصوصی در ساختمان و تجهیزات این شرکت ها سرمایه گذاری کردند.

وی با بیان اینکه بعلاوه 250 هزار متر مربع برای فضاهای پژوهش و فناوری شرکت های دانش بنیان در پارک فناوری پردیس اختصاص داده شده که در حال بهره برداری است، گفت: مجموع سرمایه گذاری دولت برای حوزه فناوری و نوآوری پارک 5 هزار میلیارد ریال بوده است.

صفاری نیا با اشاره به درصد فروش بخش تحقیق و توسعه شرکت های دانش بنیان در پارک گفت: در سال گذشته 8,205 میلیارد ریال هزینه سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه بوده است.

وی با بیان اینکه 2052 محصول فناورانه در پارک به فراوری می رسد گفت: در سال گذشته 120 محصول ارتقا یافته ضمن اینکه 67 محصول تازه به فراوری رسیده است.

رئیس پارک فناوری پردیس با تاکید بر اینکه پارک فناوری پردیس و شرکت های عضو آن همیشه با دانشگاه ها و شرکت های فناور همکاری می نماید، گفت: در سال گذشته 84 مورد هم افزایی بین شرکت های پارک و دانشگاه ها انجام گرفته که در این راستا 7 سرانجام نامه در شرکت ها و 9 سرانجام نامه در حوزه فناوری و نوآوری به نتیجه رسیده است.

وی با بیان اینکه بعلاوه در سال گذشته 1370 فرصت برای کارآموزی، استخدام، سرانجام نامه و امریه انجام گرفته، گفت: 300 مورد خدمت به شرکت های عضو به وسیله کارگزاران خدمات تخصصی کسب و کار ارائه شده است.

به گفته وی، بعلاوه در مدت یک سال گذشته به 3 هزار نفر آموزش تخصصی طی 19 دوره داده شده است، بعلاوه 50 مورد خدمات مشاوره به اعضای سایت ارائه شد.

رئیس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه پارک فناوری پردیس از شرکت ها در راستای توسعه بازارشان وحضور در مناقصه ها حمایت می نماید، گفت: طی مدت یک سال اخیر 383 فقره ضمانت نامه در مناقصات به مبلغ 5,770 میلیارد ریال به شرکت ها صادر شده است.

وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان 220 فقره تسهیلات به مبلغ 1,370 میلیارد ریال تسهیلات از پارک دریافت نموده اند.

صفاری نیا با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان از معافیت ها و مزایای قانونی برخوردار می شوند، گفت: یکی از اقداماتی که پارک برای این شرکت ها انجام داده پیگیری برای تدوین و تصویب قانون جهش فراوری دانش بنیان و آئین نامه های اجرایی، پیگیری کاهش تعرفه های حامل انرژی و مشارکت در کارگروه مقررات زدایی بوده است.

به گفته وی، 22 نفر توانسته اند خدمات نظام وظیفه خود را در پارک بگذرانند.

وی بعلاوه در ادامه گفت :1616 میلیارد ریال معافیت بر عملکرد شرکت ها بوده که پارک فناوری پردیس در این زمینه حمایت هایی داشته است.

رئیس پارک فناوری پردیس با تاکید بر اینکه پارک احتیاجهای فناورانه صنایع بزرگ را رفع نموده و در راستای حمایت از آنها گام هایی برداشته است، گفت: بیش از 50 پروژه در قالب 20 قرارداد با صنایع مختلف به ارزش 1,500 میلیارد ریال اجرایی شده که در این راستا 100 احتیاج صنعت به محصولات های تک بومی سازی شده است.

وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر بیش از 6,100 میلیارد ریال شبکه فن بازار ایران عملکرد مالی داشته است، گفت: بعلاوه طی این مدت رویدادها و نمایشگاه های مختلفی برای شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های این مجموعه برگزار شده است.

صفاری نیا با بیان اینکه در قالب رویدادهای مختلفی تجارت دانش و فناوری جریان سازی می گردد، گفت: 300 میلیارد ریال قرارداد فروش در قالب یکی از این رویدادها منعقد شده است.

وی با اشاره به تأسیس پایگاه صادرات محصولات پارک فناوری پردیس گفت: افزایش پایگاه های صادراتی، دو پایگاه کنیا و عمان، مذاکره برای تأسیس پایگاه در ترکیه و ونزوئلا از جمله اقدامات پایگاه صادرات محصولات پارک طی یک سال اخیر بوده است. این اقدام با هدف صادرات 30 میلیون یورویی محصولات دانش بنیان عضو این مجموعه اجرایی می گردد.

وی با اشاره به دبیرخانه شبکه انتقال فناوری D8 گفت: در سال 1400 یازده تفاهم نامه و قرارداد انتقال فناوری به ارزش 10.6 میلیون دلار در قالب این شبکه منعقد شد.

رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به جایزه مصطفی (ص) گفت: اکنون این جایگاه تبدیل به NGO شده به طوری که با ساختاری منفک از دولت فعالیت می نماید.

وی با اشاره به ایجاد زمینه اشتغال نخبگان مقیم خارج در پارک گفت: در سال 1400 از 14 کشور مهاجرت معکوس داشتیم که 35 نخبه جذب شدند و به واسطه علم آنها 10 فناوری تازه فراوری شد؛ به واسطه اشتغال نخبگان مقیم خارج در پارک 162 شغل تازه (در 30 شرکت) ایجاد شد.

صفاری نیا ادامه داد: 4 شرکت از شرکت های راه اندازی شده به وسیله ایرانیان غیرمقیم توانسته اند از پارک خارج شوند.

وی با بیان اینکه هر ساله محصولات شرکت های دانش بنیان برای انتخاب بهترین ها مورد ارزیابی قرار می گیرند، گفت: سال جاری از 122 شرکت 8 شرکت را به عنوان شرکت برتر انتخاب کردیم و در این مراسم از آنها تجلیل کردیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "صادرات 20 محصول به 24 کشور خارجی طی یک سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات 20 محصول به 24 کشور خارجی طی یک سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید