خبرنگاران بچه ها بیشترین هدف کرونا در روز طبیعت هستند

به گزارش اوربیتال نور، کیش - خبرنگاران - سخنگوی شورای سلامت کیش با بیان اینکه ابتلای بچه ها و نوجوانان در نوع کرونای انگلیسی بیشتر از سایر افرد است گفت: این افراد در روز طبیعت به علت جنب و جوش زیاد بیشتر در معرض ابتلای این ویروس قرار دارند.

خبرنگاران بچه ها بیشترین هدف کرونا در روز طبیعت هستند

محمدرضا رضانیا عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اوربیتال نور گفت: بر اساس آخرین تصمیمات ستاد ملی کرونا در شب گذشته، شهرها و مناطق نارنجی و قرمز از لحاظ شیووع ویروس کرونا مشمول اعمال محدویت هایی برای روز 13 فرودین شده اند ولی جزیره کیش با توجه به قرار دریافت در سطح رنگ زرد، مشمول این محدویت ها نیست.

وی ادامه داد: اما از مسافران، کیشوندان، اصناف و کسبه بازار انتظار می رود که رعایت پروتکل های بهداشتی را اصل حضور خود در طبیعت همزمان با 13 فروردین بدانند و از تجمع ها حتی چند نفره نیز پرهیز نموده و تا جایی که امکان دارد هنگام حضور آلاچیق ها نسبت به ضدعفونی آنها اقدام نمایند.

رضانیا با بیان اینکه هم اکنون 90 درصد مواد مثبت ابتلا به کرونا از نوع جهش یافته آن و عمدتا بچه ها و نوجوانان است یادآور شد: انتظار می رود خانواده ها برای جلوگیری از گسترش این نوع ویروس مراقب فرزندان خود باشند.

کیش در نورز 1400 شرایط شیوع ویروس را حفظ کرد

سخنگوی شورای سلامت کیش اضافه نمود: کیشوندان، اصناف و صنوف جزیره کیش توانستند با رعایت اصول ایمنی و بهداشتی در ایام تعطیل رنگ بندی جزیره از لحاظ شرایط ابتلا به ویروس کرونا را در همان سطح زرد نگه دارند تا این منطقه مشمول ممنوعیت و محدویت های رنگ نارنجی و قرمز نگردد.

وی گفت: شورای سلامت جزیره و کادر درمان با کوشش و همکاری تمام آحاد جامعه ساکن در جزیره کیش و مسافران توانستند در کنار رونق توریستی سلامت مردم را نیز حفظ نمایند و انتظار می رود این فرایند با همکاری مردم بیش از گذشته تداوم داشته باشد.

وی اضافه نمود: در صورت تداوم این شرایط، بدون شک جزیره کیش در تابستان نیز پذیرای توریستان بر اساس پروتکل های بهداشتی اعلامی از سوی ستاد ملی کرونا خواهد بود و شورای سلامت این جزیره نیز در صدد است با برنامه ریزی های مختلف از جمله اعمال محدویت ها و افزایش نظارت ها شیوع ویروس کرونا را مدیریت کند.

تا کنون بیش از سه هزار و 500 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در سطح جزیره کیش شناسایی شده است.

جزیره کیش یکی از چهار مناطق توریست پذیر جنوب غرب آسیا بوده که همه ساله حدود یک میلیون و 800 هزار نفر توریست پذیرش می کرد که در سال گذشته به حداقل ممکن رسیده است.

پذیرش مسافر کیش در تعطیات عید نوروز سال 1400 نیز به نسبت نوروز سال 1398 (قبل از شیوع کرونا) حدود 50 درصد کاهش یافته است.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از 91 کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده که در گذشته آن را قیس می خواندند.

این جزیره از دیرباز تا به امروز به دلیل موقعیت راهبردی، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه جانبه مالی و توریستی مقصد توریستان و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همیشه یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بچه ها بیشترین هدف کرونا در روز طبیعت هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بچه ها بیشترین هدف کرونا در روز طبیعت هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید