توجیه معاون گردشگری در مورد عملکرد نوروز 98

به گزارش اوربیتال نور، معاون گردشگری کشور در توجیه عملکردش در نوروز 98 گفت: می خواستیم به مردم روحیه بدهیم. تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در جمع مدیران دفاتر خدمات مسافرتی که شب گذشته در هتل اسپیناس پالاس برگزار گردید، گفت: اندازه بازدید گردشگران از سایت های تاریخی تهران نشان می دهد که شرایط خوبی داریم حتی بعضی از آن ها می گویند زمان بازدیدها را افزایش دهید. این در شرایطی است که فشار بر روی صنعت گردشگری زیاد است. من چندین آژانس مسافرتی را دیده ام که به آن ها گفته شده که یا باید با ما کار کنید یا با ایران. بعضی از دفاتر مسافرتی با چنین مشکلاتی از سوی کشورهای دیگر روبرو هستند. ما در حوزه ای کار می کنیم که اصطلاحا به آن صنعت ترسو می گویند، چون با کوچکترین چالش ها و اتفاقات دچار مخاطره می گردد.

توجیه معاون گردشگری در مورد عملکرد نوروز 98

وی ادامه داد: شرایطی که امروز ما را بی تأثیر نمی گذارد در فرآیند گردشگری، شرایط مالی داخلی است. ما با همه اطلاع رسانی هایی که در طول نوروز داشتیم، به واسطه اینکه شاید منافع همه ذی نفعان در نظر گرفته نمی شد، نه تنها برای استانی که سیل آمده بود، بلکه برای استان های مجاورش نیز اعلام می کردند که به آنجا سفر نکنید، اما خانواده گردشگری نشان داد سفر به عنوان احتیاج جامعه امروز، در سبد خانواده ها قرار گرفته و مسائل مالی و این تصویرهای یک جانبه نتوانست مردم را در خانه های خود نگه دارد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: در نوروز خبرهای خوبی شنیده نمی شد، اما من سعی می کردم نوع پیغام هایم به مردم متفاوت باشد. شاید از این طریق مؤثرتر باشم، چون وقتی در کشور همه از سختی، سیل و مسائل صحبت می نمایند، اگر قرار باشد ما هم به این اظهارنظرها اضافه کنیم، قطعاً ما هم یکی مثل آن ها می شویم ولی زمانی که می دانیم گردشگری می تواند معجزه آسا باشد، بنابراین باید متفاوت هم فکر کنیم. با این وجود بعضی از مدیران دستگاه ها به من می گفتند که حواسمان بود، شما سعی می کردید روحیه به مردم بدهید. گردشگری علاوه بر اینکه این روحیه را به مردم داد، کارهای دیگری هم انجام داد که توانستم از آن در مجلس و دولت دفاع کنم. ما قول داده بودیم به رغم اینکه هزینه ها بالا رفته، اما در عید خدمات گردشگری، افزایش هزینه نداشته باشد. آژانس های مسافرتی و هتل ها نیز با وجود کنسلی های رزرو زیاد، اما این شرایط را تحمل کردند.

سخنرانی تیموری در حالی به خاتمه رسید که آژانس های مسافرتی به علت طولانی شدن سخنرانی با تشویق او خواهان اتمام صحبت هایش شدند.

در ادامه حرمت الله رفیعی مدیرعامل انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی بیان نمود: فرصت های شغلی در دفاتر خدمات مسافرتی در حال از بین رفتن است. ما بعضی از مسائل دفاتر را مانند ضمانت نامه ها حل نموده ایم، اما بعضی مسائل را در حوزه مالیاتی داریم. با این وجود مسئولان اداره مالیات پاسخ ما را نمی دهند. اکنون برای هتلی که در خارج از کشور رزرو می کنیم هم باید در ایران مالیات بدهیم حتی برای سودی که از شرکت یا هتل خارجی می گیریم، در ایران از ما مالیات می گیرند. این چه وضعیتی است؟

وی گفت: روابط ما با مسئولان دولتی خوب است، اما باید بگویم آن ها هیچ دفاعی از صنعت گردشگری ننموده اند. توقع ما بیش از این ها بود.

رفیعی خطاب به مدیران آژانس ها گفت: حداقل بیاییم به خودمان رحم کنیم و تخفیف بیجا ندهیم. متحد شویم همه کنار هم از یک سفره ارتزاق کنیم، کنار هم بنشینیم و ریشه تخفیف را در کار خود حذف کنیم. در این راستا تیمی تشکیل گردد و این تخفیف ها را از صنعت گردشگری بردارد. ما توقعمان از مسئولان دولتی این است که زودتر تصدی گری نموده و به صنوف اجازه فعالیت دهند تا آن ها به برترین نحو ممکن به کار خود ادامه دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: همگردی

به "توجیه معاون گردشگری در مورد عملکرد نوروز 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجیه معاون گردشگری در مورد عملکرد نوروز 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید