خبرنگاران آمار فوتی های کرونا در کیش به 23نفر رسید

به گزارش اوربیتال نور، کیش - خبرنگاران - سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: تعداد جانباختگان این جزیره به دلیل ابتلا به ویروس کرونا به 23 نفر رسید.

خبرنگاران آمار فوتی های کرونا در کیش به 23نفر رسید

محمدرضا رضا نیا دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار اوربیتال نور گفت: امشب یک بانوی 53 ساله ، با علائم، تنگی نفس، بی حالی، سرفه و تب و لرز و بستری در بیمارستان جان خود را دست داد و تا تعداد فوتی های ناشی از بیماری کووید 19 به 23 نفر برسد.

وی با اشاره به اینکه این بیمار از پنج اردیبهشت در بیمارستان بستری و علی رغم همه کوشش های صورت گرفته توسط کادر درمان فوت شد اضافه کرد: این جانباخته سابقه مسافرت به تهران داشته و با بیمار کرونا مثبت هم تماس نداشته است.

سخنگوی شورای سلامت کیش با اشاره به اینکه مردم خصوصا افراد سالمند و بیماران زمینه ای، تا جای ممکن از مسافرت های غیر ضروری خودداری نمایند اضافه کرد: باید بپذیریم در این شرایط هر بیماری با علائم مشابه باید فرض را بر کرونا گذاشت و خود را قرنطینه کرد.

وی از مردم در خواست کرد از برپایی دورهمی، تجمع، ترددغیرضروری در سطح شهر و خروج بدون ماسک از منزل خودداری نمایند.

جزیره کیش از 20 فروردین تا هشت اردیبهشت در شرایط قرمز کرونایی قرار داشت به دلیل کاهش فرایند ابتلا از هشتم این ماه در شرایط نارنجی قرار گرفته است.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت 24 یکشنبه 12 اردیبهشت در این جزیره چهار هزار و 161 بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید 19 و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای 15 نفرآنان در روز گذشته تایید شد، اکنون 12 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کیش بستری هستند.

جزیره کیش یکی از چهار مناطق توریست پذیر جنوب غرب آسیا بوده که همه ساله حدود یک میلیون و 800 هزار نفر توریست پذیرش می کرد که در سال گذشته به حداقل ممکن رسیده است.

پذیرش مسافر کیش در تعطیات عید نوروز سال 1400 نیز به نسبت نوروز سال 1398 (قبل از شیوع کرونا) حدود 50 درصد کاهش یافته است.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از 91 کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده که در گذشته آن را قیس می خواندند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران آمار فوتی های کرونا در کیش به 23نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمار فوتی های کرونا در کیش به 23نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید