خبرنگاران استاندار اصفهان: تدوین برنامه جامع صادرات لازم است

به گزارش اوربیتال نور، اصفهان- خبرنگاران- استاندار اصفهان گفت: تدوین برنامه جامع برای صادرات، لزوم ایفای تعهدات دستگاه های دولتی و ساماندهی بازار شبکه پول و بانکی احساس می گردد.

خبرنگاران استاندار اصفهان: تدوین برنامه جامع صادرات لازم است

به گزارش اوربیتال نور، عباس رضایی شامگاه روز پنجشنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه و ملی استان در سالن همایش های اتاق بازرگانی با حضور محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری اضافه نمود: حدود 10 هزار بنگاه مالی و 72 شهرک صنعتی در استان وجود دارد که صنعتی ترین استان محسوب می شویم.

وی ادامه داد: 45 درصد فراوری فولاد کشور، 55 درصد مصنوعات طلای کشور و 2 هزار و 250 واحد فراوری سنگ داریم که 45 درصد سهم صنایع ساختمانی کشور در اصفهان فراوری می گردد.

استاندار اصفهان با اشاره به ظرفیت های صادراتی استان اظهار کرد: اصفهان با 178 هزار واحد نساجی بالغ بر صد هزار نفر اشتغال و 45 درصد صنعت نساجی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: همچنین استان اصفهان 300 هزار تن گوشت مرغ در کشور فراوری می نماید و رتبه دوم این محصول را در کشور به خود اختصاص داده است.

به گفته رضایی، فراوری 1.3 میلیون تن شیرخام و رتبه اول فراوری شیر خام به این استان اختصاص دارد.

وی اضافه نمود: 12 درصد سهم بنگاه های مالی کشور و 12 درصد نیروی کار کشور متعلق به استان اصفهان است.

استاندار اصفهان ادامه داد: 500 هزار نفر به صورت مستقیم به وسیله بخش کشاورزی استان اشتغال مستقیم دارند همچنین سال گذشته کشاورزان اصفهان 780 هزار تن ذرت علوفه ای فراوری کردند.

وی گفت: برغم تمامی مسائل با توجه به مسائل بوجود آمده برای استان همدلی، وفاق، همزبانی و هماهنگی بین بخش های استان وجود دارد.

رضایی با بیان اینکه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اصفهان رتبه نخست کشوری را کسب نموده است، اعلام کرد: 80 درصد مصوبات استانی در این شورا اجرایی شده است.

وی اضافه نمود: ظرفیت فراوری انواع ماسک از فراوری روزانه 50 هزار عدد ماسک به روزانه پنج میلیون رسیده است.

استاندار اصفهان گفت: براساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نرخ بیکاری استان در بهمن 97، 14.1 درصد بود که در پاییز سال جاری به 10.4 درصد رسیده است.

رضایی اعلام کرد: تقویض اختیار به استان ها، تفویض اختیار کامل کارگروه ماهیت به ویژه در بخش صادرکنندگان، تفویض اختیار موضوعات مربوط به تنظیم بازار، تفویض اختیار موضوعات مربوط به کارگروه تسهیل از پیشنهادات ماست.

وی ادامه داد: در حوزه مالی ستاد تدبیر ویژه مالی استان ها صورت گیرد و این اختیار به استانداری، دستگاه قضایی و رییس مجمع نمایندگان داده گردد تا نود درصد از مسائل و مسائل در استان رفع گردد.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از 9 هزار واحد فراوریی کوچک و عظیم با سرمایه 221 هزار میلیارد ریال و اشتغال 263 هزار نفر، حدود 840 معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از 10 هزار میلیارد ریال و حدود 200 هزار واحد صنفی، صنعتی ترین استان کشور بشمار می آید.

سهم اصفهان در صنعت کشور 11 درصد، سرمایه گذاری 10 درصد و اشتغال صنعتی 8 درصد و رتبه این استان در طرح های نیمه تمام صنعتی و تعداد معادن اول و از نظر ذخایر. معدنی، دوم است.

رییس دفتر رییسجمهوری در سفری 2 روزه با هدف آنالیز طرح های سفر استانی دولت و افتتاح شماری از طرحهای عمرانی و فراوریی و شرکت در جلسات شورای اداری و مالی امروز به این استان سفر نموده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استاندار اصفهان: تدوین برنامه جامع صادرات لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار اصفهان: تدوین برنامه جامع صادرات لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید