جزئیات شاخص و معاملات بورس یکشنبه 24 مرداد 1400

به گزارش اوربیتال نور، شاخص بورس امروز کار خود را با نوسانات خفیفی شروع نموده است. تا جایی که بعد گذشت 30 دقیقه تازه می توان گفت فرایند حدودی شاخص کل تعیین شده و در این مدت شاهد افزایش هزار و 800 واحدی شاخص و رسیدن آن به محدوده یک میلیون و 482 هزار واحد هستیم. تا اینجای کار شاخص کل 12 صدم درصد و شاخص هم وزن 33 صدم درصد رشد نموده که نشان می دهد شرایط برای شرکت های کوچک و میانه بهتر از شاخص ساز ها بوده و انگار حالا نوبت آنهاست که پیشتاز بازار سرمایه باشند. در ابتدای معاملات امروز نماد های پارس و فملی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند و شتران، شپنا، شستا، کچاد و شاراک در کوشش برای افزایش شاخص کل هستند. با توجه به تعطیلی سراسری، امروز آخرین روز هفته برای بورس محسوب می گردد و اگر کسی بخواهد به قصد برداشت پول دست به فروش سهام بزند، احتمالا دوشنبه هفته آینده پول به حسابش واریز خواهد شد.

جزئیات شاخص و معاملات بورس یکشنبه 24 مرداد 1400

بازار نسبتا متعادل در ابتدای معاملات

به گزارش اوربیتال نور، در ابتدای معاملات امروز یکشنبه 24 مرداد 1400 از بین 301 نماد معامله شده در بورس تهران حدود 157 نماد فرایند صعودی در پیش گرفته اند و 144 نماد با رنگ قرمز به تابلو معاملات بورس آمده اند. در بازار فرابورس نماد های قرمزرنگ پرتعدادتر ظاهر شده اند. طوری که از بین 219 نماد معامله شده تا اینجای کار 96 نماد با افزایش قیمت سهام روبرو هستند و 123 نماد بخشی از ارزش خود را از دست داده اند.

نقشه بازار در ابتدای معاملات روز یکشنبه 24 مردادماه (برای مشاهده در ابعاد عظیمتر، روی عکس کلیک کنید)

نقشه بازار در ابتدای معاملات امروز عمدتا سبزرنگ است و نمادهای برکت، غگلپا، دی و آپ با حجم معاملات بالا لکه های قرمز عظیمی روی نقشه انداخته اند. امروز بیشترین آمار معاملات در ساعات اولیه بازار مربوط به گروه فرآورده های نفتی است. در این گروه برای شتران صف خرید تشکیل شده و شپنا حدود چهار درصد افزایش قیمت دارد. هرچند شبریز به رشد یک درصدی بسنده نموده. دیگر خبری از صف های خرید سراسری در گروه خودرو و ساخت قطعات نیست. خودرو و خساپا هر کدام حدود یک درصد افزایش قیمت پیدا نموده اند، خگستر و خپارس نزدیک قیمت روز قبل معامله می شوند و دیگر نمادها هر کدام فرایند متفاوتی دارند. در گروه محصولات شیمیایی پاکشو، شاراک و شاروم کارشان را با صف خرید شروع نموده اند. شصدف و کلر صف فروش داند و معاملات دیگر نمادها در فضایی متعادل پیگیری می گردد. به جز برکت که با حجم معاملات بالا سه درصد ارزش خود را از دست داده، دیگر نمادهای دارایی شرایط خوبی دارند و سرآمد آنها وپخش با صف خرید متوالی چند روزه است. فلزات اساسی امروز عموما سبزپوش هستند. هرچند، عظیمان گروه مقل فولاد، فملی، فخوز، کاوه، ذوب، میدکو و وتوکا نزدیک قیمت روز قبل معامله می شوند. غذایی ها، کانی های غیرفلزی، شرکت های چندرشته ای صنعتی، ماشین آلات، زراعت، لاستیک و پلاستیک، نیروگاه ها و سیمان از جمله گروه های نسبتا سبزرنگ بازار امروز هستند.

تشکیل صف خرید برای یک پنجم نماد ها

با رشد شاخص کل در ساعات انتها معاملات شاهد تشکیل صف خرید برای یک پنجم نماد های بازار سرمایه هستیم. تعداد نماد هایی که در دقایق انتهای معاملات صف خرید دارند به حدود 125 نماد یعنی 20 درصد بازار می رسد. همزمان حدود 68 نماد یعنی 10 درصد بازار سرمایه با صف فروش دست و پنجه نرم می نمایند. در این ساعات ارزش کل صف های خرید هزار و 330 میلیارد تومان و ارزش کل صف های فروش حدود 900 میلیارد تومان است و نشان می دهد صف های خرید چه از نظر تعداد و چه از نظر ارزش همچنان برنده رقابت با صف های فروش هستند.

کنور؛ سنگین ترین صف خرید بازار

بعد از صف خرید سنگین دو نماد عرضه اولیه سپید و مدیریت به ارزش 264 و 128 میلیارد تومان، امروز کنور در صدر لیست سنگین ترین صف های خرید بازار قرار گرفته است. ارزش صف تشکیل شده برای خرید سهام شرکت توسعه مهدنی و صنعتی صبانور در ساعات انتهای معاملات به 116 میلیارد تومان می رسد. سمگا در کمال تعجب با صف خرید 106 میلیاردی روبرو شده و شتران با صف خرید 71 میلیاردی در رتبه های بعدی قرار گرفته است. کالا، وهامون، خبهمن، فرابورس، وتوصا، شپنا، شاراک و لپارس از دیگر نماد های دارای صف خرید سنگین در بازار امروز هستند.

بازگشت غدام به صدر لیست سنگین ترین صف های فروش

شرکت خوراک دام پارس که مدتی صندلی خود را به اسم صدرنشین لیست سنگین ترین صف فروش بازار به کدما قرض داده بود، دوباره به سر جای اول خود بازگشت و امروز با صف فروش 130 میلیارد تومانی روبرو شده است. کدما با صف 91 میلیاردی در رتبه دوم و ثالوند با صف 46 میلیاردی در رتبه سوم قرار دارند. کمرجان، سنیر، کتوکا، شصدف و زماهان از دیگر نماد های دارای صف فروش سنگین در بازار امروز هستند.

توقف شاخص بورس پشت مرز 1.5 میلیون واحد

شاخص کل بورس تهران در جریان معاملات امروز یکشنبه 24 مردادماه 1400 با رشد 19 هزار و 195 واحدی به رقم یک میلیون و 499 هزار و 999 واحد رسید. باورش برای ما هم سخت است که تنها یک واحد به جای مانده شاخص بورس به مرز 1.5 میلیون واحد برسد. البته ممکن است با معاملات عمده که در بعد از ساعات کاری انجام می گردد، شاخص بورس بتواند کانال 1.5 میلیون واحدی را فتح کند. امروز شاخص کل 1.3 درصد و شاخص هم وزن 1.33 درصد افزایش داشتند که نشان می دهد شرکت های کوچک و عظیم بازار سرمایه پابه پای هم در جهت صعودی حرکت کردند. شستا، فارس، شپنا، کچاد، ومعادن، فولاد و کگل به ترتیب بیشترین تاثیر را در ثبت جهش 19 هزار واحدی شاخص کل داشتند.

نقشه بازار در انتها معاملات روز یکشنبه 24 مردادماه (برای مشاهده در ابعاد عظیمتر، روی عکس کلیک کنید)

نقشه بازار در ساعات انتهای معاملات امروز سراسر سبزپوش شد و گروه بانک ها و موسسات اعتباری در کنار قند و شکر تنها ماندند. برکت دیگر لکه عظیم قرمزرنگ در میانه نقشه بازار بود. امروز فرآورده های نفتی شگفتی ساز شدند. تا جایی که برای شپنا و شتران صف خرید تشکیل شد و همین موضوع باعث شد قیمت واحدهای صندوق ETF پالایش بیش از پنج درصد افزایش پیدا کند. محصولات شیمایی دیگر شگفتی سازان بازار امروز بودند. نوری، شاراک، شیراز، پاکشو و شغدیر افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کردند. در گروه فلزات اساسی عظیمان رمق چندانی نداشتند ولی نمادهای کوچک و میانه به صف خرید رسیدند. گروه خودرو و ساخت قطعات در انتها معاملات شرایط بهتری نسبت به ساعت اولیه داشت و قیمت سهام خودرو و خساپا سه درصد افزایش پیدا کرد. به جز برکت، دیگر نمادهای دارویی امروز سبزپوش شدند. شرکت های چند رشته ای صنعتی اغلب سه درصد رشد کردند و برای عظیمان سیمانی صف خرید تشکیل شد.

این گزارش به روزرسانی می گردد...

منبع: فرارو

به "جزئیات شاخص و معاملات بورس یکشنبه 24 مرداد 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات شاخص و معاملات بورس یکشنبه 24 مرداد 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید