اعلام تعطیلی مراکز بوم گردی، تورها و برخی دیگر از خدمات مجوزدار در خراسان جنوبی

به گزارش اوربیتال نور، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی از منع فعالیت مراکز بوم گردی، برگزاری تورها و برخی دیگر از خدمات مجوزدار از سوی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان تا اطلاع ثانوی خبر داد.

اعلام تعطیلی مراکز بوم گردی، تورها و برخی دیگر از خدمات مجوزدار در خراسان جنوبی

به گزارش اوربیتال نور و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، مرتضی عربی افزود: از هم اکنون تا اطلاع ثانوی به استناد مصوبه ستاد ملی پیشگیری و مبارزه با کرونا و جلسه فوق العاده استانی کلیه مراکز بوم گردی باید تعطیل و با بنر و پارچه اطلاع رسانی کنند و همچنین استخرهای عمومی مجتمع های آبدرمانی و گردشگری سلامت و هتل ها تعطیل هستند.

او ادامه داد: همچنین برگزاری هرگونه مراسم تحت هر عنوان از جمله مراسم عروسی، جشن تولد و امثالهم لغو و اکیدا ممنوع است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: پذیرش تور و مسافر گروهی تحت هر عنوان در هتل، مهمانپذیر، مجتمع های گردشگری و سایر مراکز اقامتی ممنوع بوده و در صورت مشاهده بدون اغماض واحد خاطی تعطیل و پلمپ می شود.

عربی افزود: برگزاری تورهای داخلی و خارجی توسط دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و یا راهنمایان گردشگری و لیدر های محلی به هیچ عنوان مجاز نیست و باید لغو شود.

او ادامه داد: استعمال قلیان به هر طریق ممکن در سفره خانه های سنتی و سایر مراکز تحت پوشش اکیدا ممنوع است و در صورت مشاهده ضمن تعطیلی واحد، آلات جمع آوری می شود.

عربی گفت: پذیرش مسافر انفرادی در هتل ها با رعایت دقیق مقررات بهداشتی و داشتن مواد ضدعفونی کننده و استانداردهای بهداشت محیط خواهد بود.

او خاطر نشان کرد: کلیه مدیران ادارات و دفاتر کنندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مکلف و موظف هستند، شخصاً ضمن مکاتبه و ابلاغ با همراهی تیم نظارتی نسبت به بازدید های مستمر و اجرای موارد ابلاغی به فوریت اقدام کنند.

منبع: میراث آریا

به "اعلام تعطیلی مراکز بوم گردی، تورها و برخی دیگر از خدمات مجوزدار در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام تعطیلی مراکز بوم گردی، تورها و برخی دیگر از خدمات مجوزدار در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید