اختتامیه نخستین جشنواره ملی کارتون لیلیوم مازندران برگزار گردید

به گزارش اوربیتال نور، میراث آریا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، اختتامیه نخستین جشنواره ملی کارتون لیلیوم مازندران برگزار گردید.

اختتامیه نخستین جشنواره ملی کارتون لیلیوم مازندران برگزار گردید

آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی کارتون لیلیوم مازندران در هتل لیلیوم و با حضور مهدی رودبارکی رئیس جشنواره، عباس قاضی زاهدی دبیر جشنواره، بهرام عظیمی مشاور هنری و عضو هیئت داوران و جمال رحمتی عضو هیئت داوران جشنواره لیلیوم مازندران و تعدادی از فینالیست های جشنواره برگزار گردید.

آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی کارتون لیلیوم مازندران با رونمایی پوستر به وسیله مهدی رودبارکی رئیس جشنواره و مراسم آتش بازی در محوطه هتل لیلیوم شروع شد. پس از آن و با حضور برگزارکنندگان، داوران، مهمانان و فینالیست های جشنواره در سالن همایش های هتل، بهرام عظیمی مشاور هنری و عضو هیئت داوران جشنواره اجرای مراسم را برعهده گرفت و گفت: جشنواره لیلیوم مازندران یک جشنواره خاص است که شبیه آن را در ایران ندیده ایم. معمولا اعتبار جشنواره های هنری با افراد دولتی سنجیده می گردد اما جشنواره لیلیوم اینگونه نبود و کاملا مستقل و با حضور هنرمندان برگزار گردید.

وی اظهار کرد: من و آقای رودبارکی در اولین صحبت و در عرض پنج دقیقه به نتیجه رسیدیم که جشنواره لیلیوم را برگزار کنیم. مهدی رودبارکی با بسکمک از هنرمندان از جمله بزرگان سینما، تئاتر و تلویزیون دوست هستند و ارتباط دارند و از تاثیرگذاری جشنواره کارتون باخبر بودند.

عظیمی پیرامون اینکه اختتامیه نخستین جشنواره ملی کارتون لیلیوم مازندران برگزار گردید، ادامه داد: عباس قاضی زاهدی یکی از برترین مدیران اجرایی جشنواره هایی بود که من در آنها شرکت نموده بودم. به همین علت به آقای رودبارکی پیشنهاد دادم که دبیری جشنواره را به او بسپاریم و از تجربه او برای دبیری جشنواره لیلیوم استفاده کردیم.

در ادامه عباس قاضی زاهدی دبیر جشنواره مطرح کرد: بعد از برگزاری تعداد زیادی جشنواره اولین بار است که صحبت میکنم، چون معمولا دوست دارم بیشتر در پشت صحنه کار کنم و الان هم آمدم که از چند نفر تشکر کنم. خیلی خوشحالم که این همکاری بین من، بهرام عظیمی و مهدی رودبارکی شکل گرفت. 111 هنرمند با 255 اثر در این جشنواره شرکت کردند که بیش از 50 درصد از این شرکت کننده ها جوایز متعددی از جشنواره های بین المللی دارند و این واقعا افتخاری است برای این جشنواره.

در این بخش یک ویدئوکلیپ از آثار راه یافته به جشنواره و صحبت های شرکت کنندگان به نمایش عایدی.

پس از آن مهدی رودبارکی رئیس جشنواره و عضو جامعه هتلداران کشور ضمن تشکر از حضار بیان نمود: من به عنوان یک فعال بخش خصوصی تمام کوششم بر این بود که بر ساحت هنر دست درازی نکنم و به هنرمندان اعتماد کردم و سعی کردم مسیری که قرار است پیش برود با نظرات من خراب نگردد. من در جلسه داوری ها حضور داشتم اما به عنوان تماشاچی. چند کاری بود که خودم دوست داشتم اما کوچکترین نظری در انتخاب ها ندادم تا تاثیری در رای هیئت داوران نداشته باشد.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع هنرمندان گفت: حضور نداشتن مدیران دولتی در این جشنواره تعمدی بود تا فضای صمیمی تری برای شرکت کنندگان فراهم گردد و درگیر معذوریت های اداری نشویم. تمام کوشش ما این است که این جشنواره برای دوره بعد به صورت بین المللی برگزار گردد. افراد زیادی برای برگزاری این جشنواره زحمت کشیدند و امیدوارم که نخستین جشنواره لیلیوم خوب عمل نموده باشد.

در ادامه این مراسم یک پیغام ویدئویی از مسعود شجاعی طباطبایی دیگر داور این جشنواره که به علت کسالت پدرش نتوانسته بود در مراسم اختتامیه شرکت کند، به نمایش عایدی. شجاعی طباطبایی ضمن ابراز تاسف و عذرخواهی بابت عدم حضورش در جشنواره، بیانیه هیئت داوران را قرائت کرد.

در این بیانیه ضمن بیان اهمیت و کارکرد کارتون در انتقال مفاهیم و حضور پرتعداد و قابل توجه هنرمندان در این جشنواره که می تواند زمینه مناسب برای برگزاری بین المللی این جشنواره باشد، به محورهای داوری از جمله مطابقت موضوع اثر خلق شده با موضوعات جشنواره؛ اهمیت استفاده درست از عناصر بصری یا ارائه هنرمندانه؛ نوآوری، بدعت و خلاقیت در آثار؛ ارتباط سریع اثر با مخاطب؛ آشنایی هرچه بیشتر هنرمند با موضوع جدیدی چون هتلداری و گردشگری بواسطه زبان تصویری کارتون و بعلاوه توجه جدی به نماد و نشانه شناسی عناصر اشاره نمود.

پس از آن جمال رحمتی دیگر عضو هیئت داوران جشنواره لیلیوم گفت: من شنیده بودم که می گفتند قد هر جایی متناسب با صاحب آنجاست، ما هتل زیاد داریم اما به نظر من اینکه مدیر یک هتل تصمیم بگیرد چنین کاری انجام دهد، شانیت آن هتل را بالا می برد. من به این نتیجه رسیده ام که یک جایگاه به خودی خود مهم نیست، بواسطه فردی که در آن جایگاه می نشیند مهم می گردد. آقای رودبارکی را تحسین می کنم، به عنوان کسی که اولین قدم را در این زمینه برداشته و مطمئنم که قد اینجا بلند و بلندتر خواهد شد و ما و دیگران بیشتر از این هتل خواهیم شنید و این هتل را خواهیم شناخت. امیدوارم روزی به جایگاهی برسیم که مردم در سراسر جهان هم این هتل را بشناسند و این دور از فکر هم نیست.

بهرام عظیمی در ادامه توضیح داد: از تعداد 255 اثری که برای جشنواره ارسال شده بود، 18 اثر به رقابت نهایی راه یافتند. تعدادی از آثار سوژه های تکراری داشتند و به همین علت به رقابت نهایی راه پیدا نکردند. بسکمک از کارتون ها خیلی مجذوب کننده بود و اجرای درجه یک اما سوژه تکراری داشتند.

در ادامه مراسم اسامی فینالیست ها اعلام شد و مورد تشویق حاضران قرار گرفتند.

پس از آن کتاب جشنواره با حضور مهدی رودبارکی، عباس قاضی زاهدی و جمال رحمتی رونمایی شد.

در ادامه مراسم که با شوخی های بهرام عظیمی فضایی شاد و صمیمانه داشت، جوایز برگزیدگان اهدا شد.

امیر دهقان و فرامرز کشتکار از فینالیست های جشنواره برای اهدای جایزه به جمع اضافه شدند و جایزه ویژه جشنواره شامل لوح تقدیر، 50 میلیون ریال جایزه نقدی و دو شب اقامت با همراه در هتل لیلیوم مازندران را به بهرنگ جدی اهدا کردند.

با حضور کامران کمک، معصومه موسوی و مهناز یزدانی از دیگر فینالیست های جشنواره دومین جایزه ویژه شامل لوح تقدیر، 50 میلیون ریال جایزه نقدی و دو شب اقامت با همراه در هتل لیلیوم مازندران به پویا عبدلی اهدا شد.

پس از آن شهاب جعفرنژاد و علی رادمند برای اهدای جوایز اصلی جشنواره روی سن آمدند و همراه با مهدی رودبارکی، عباس قاضی زاهدی و جمال رحمتی جوایز نفرات سوم تا اول را به توضیح زیر اهدا کردند.

نفر سوم منصوره دهقانی، برنده تندیس جشنواره، لوح تقدیر، 70 میلیون ریال جایزه نقدی و دو شب اقامت با همراه در هتل لیلیوم مازندران

نفر دوم بهرامعلی حمیدی، برنده تندیس جشنواره، لوح تقدیر، 100 میلیون ریال جایزه نقدی و دو شب اقامت با همراه در هتل لیلیوم مازندران

نفر اول مهدی عزیزی، برنده تندیس جشنواره، لوح تقدیر، 130 میلیون ریال جایزه نقدی و دو شب اقامت با همراه در هتل لیلیوم مازندران

منبع: همگردی

به "اختتامیه نخستین جشنواره ملی کارتون لیلیوم مازندران برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختتامیه نخستین جشنواره ملی کارتون لیلیوم مازندران برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید