استرس اقتصادی چگونه بر سلامتی شما تأثیر می گذارد؟

به گزارش اوربیتال نور، استرس اقتصادی می تواند به نوعی استرس مزمن تبدیل گردد که می تواند بر خلق و خو، سلامت روان، خواب، سلامت قلب و موارد دیگر تأثیر بگذارد. گریزی از این واقعیت نیست که استرس اقتصادی در جامعه امروز زیاد است.

استرس اقتصادی چگونه بر سلامتی شما تأثیر می گذارد؟

یک نظرسنجی سراسری از بیش از 3000 بزرگسال که در مارس 2022 منتشر شد، نشان داد که 90 درصد گزارش کردند که پول منبع استرس است. حدود دو سوم از پاسخ دهندگان احساس کردند که نمی توانند بر مسائل مالی انباشته شده غلبه نمایند و 40 درصد گزارش کردند که هیچ اقدامی برای تضمین آینده مالی خود انجام نداده اند.

داده های جمع آوری شده در سال 2019 به وسیله برای ایالات متحده استرس بر روی بیش از 6700 مرد و زن نشان داد که پول منبع شماره یک استرس ما است و 52 درصد از مردم گفتند که مسائل مالی مرتباً آنها را تحت فشار قرار می دهد و این قبل از این است که یک بیماری همه گیر جهانی بازار کار را تکان دهد و ایالات متحده به سطح تورم بی سابقه ای دست یابد.

این فقط یک مشکل برای جیب ما نیست. تحقیقات بعلاوه نشان می دهد که این نوع نگرانی مالی و استرس بعلاوه می تواند به سلامت ما آسیب برساند.

اشلی اگنیو، مدیر توسعه روابط در گروه برنامه ریزی مالی Centerpoint Advisors در ماساچوست، جایی که او خدمات مربیگری مالی و درمانی را رهبری می نماید، می گوید: گفتن اینکه استرس مالی بر سلامتی تأثیر می گذارد، دست کم گرفته شده است. (اگنیو فارغ التحصیل درمان مالی از دانشگاه ایالتی کانزاس است.) او می گوید که به این علت است که امور مالی ما بر بسیاری از جنبه های زندگی ما، از جمله امنیت، فرصت های در دسترس ما و روابط تأثیر می گذارد. رابطه ما با پول و افکار ما پیرامون امور مالی، محرک های بزرگ سلامت ما هستند.

بنابراین، چگونه از استرس مالی که می تواند سلامت شما را به خطر بیندازد، جلوگیری کنید؟ موضوع کسب عایدی زیاد نیست. به گفته مصرف نماینده فدرال، این به معنای کوشش برای سلامت مالی است، یعنی داشتن کنترل بر امور مالی روزانه و آزادی انتخاب هایی که به شما یاری می نماید از زندگی لذت ببرید، در حالی که بتوانید شوک مالی را جذب کنید و به اهداف مالی برسید و مهمتر از همه، سلامت مالی مربوط به احساس امنیت در خصوص مسائل مالی شماست (حتی اگر سرمایه کم باشد)، بنابراین چیزی نیست که افکار و سلامت عاطفی شما را تحت تأثیر قرار دهد.

در اینجا چند راه وجود دارد که استرس مالی بیش از حد می تواند برای سلامتی شما بسیار سمی باشد.

استرس مالی بیش از حد می تواند واقعاً برای سلامت روان سمی باشد

اندازه معینی از استرس مالی می تواند در راهنمایی تصمیم گیری خوب مفید باشد. اگنیو می گوید: استرس به عنوان یک سرعت گیر می تواند سالم باشد. به لرزش های کوچک اضطرابی که ممکن است هنگام خرید بزرگ احساس کنید فکر کنید. اگنیو می گوید: این در بسیاری از موارد به خاطر آنالیز شرایط مالی شماست یا علتی برای مکث و دو بار فکر کردن در خصوص اینکه آیا اقدامی که قرار است انجام دهید با اهداف و برنامه های مالی بزرگ تر شما همسویی دارد یا خیر.

با این حال، استرس مالی بیش از حد می تواند عمیقاً بر رفاه عاطفی ما تأثیر بگذارد.

بخشی از علت اینکه استرس مالی بسیار سمی است، به این علت است که این نوع استرس چقدر همه گیر است. پول بر بسیاری از فعالیت های روزانه (مانند خرید مواد غذایی، پرداخت اجاره یا وام مسکن، دسترسی به مراقبت های بهداشتی و تأمین نیازهای خانواده مان) تأثیر می گذارد. نگرانی در خصوص پول می تواند منجر به نگرانی در خصوص همه این موارد گردد.

الکس ملکمیان، روانشناس، درمانگر ازدواج و خانواده، روانشناس مالی و موسس مرکز روانشناسی مالی در لس آنجلس، می گوید: وقتی فردی استرس مالی را تجربه می نماید، این استرس فراگیر است. شما احساس می کنید که بدون استرس یا آسیب تماشا از شرایط مالی خود جایی برای برگشتن ندارید.

دکتر ملکمیان می گوید که با گذشت زمان، داشتن استرس مالی زیاد - به ویژه زمانی که با کمبود خوابی که چنین استرسی می تواند ایجاد کند ترکیب گردد (در ادامه در خصوص آن بیشتر شرح می دهیم) - می تواند منجر به آسیب های پیچیده گردد.

تحقیقات نشان می دهد که بزرگسالانی که استرس های مالی عمده ای را تجربه می نمایند - عقب ماندن از قبوض، ناتوانی در تهیه مایحتاج اولیه یا تجربه بدتر شدن شرایط مالی - سطوح بیشتری از ناراحتی روانی و سطوح پایین تری از رفاه روانی را گزارش می نمایند.

شواهدی وجود دارد که استرس مالی با افسردگی در تمام سطوح عایدی مرتبط است، اگرچه این رابطه در جمعیت های کم عایدی قوی تر است.

اگنیو می افزاید: تمام تصمیم های مالی که هر روز مجبور به گرفتن آن هستیم، واقعاً می توانند روی هم جمع شوند. بعضی از آنها به مقدار خرید یا نخریدن اقلامی با قیمت تمام شده در خواربارفروشی کوچک هستند و بعضی از آنها به همان مقدار پیچیده هستند که آیا پول زیادی به یکی از اعضای خانواده قرض بدهید یا نه یا شغل خود را تغییر دهید و تصمیم های بزرگ تر می توانند تأثیرات موجی عظیمی در تقریباً هر جنبه از زندگی شما داشته باشند.

استرس مالی ممکن است به مسائل بزرگ خواب یاری کند

یکی از آن اثراتی که استرس مالی می تواند ایجاد کند، اختلال در خواب یا بی خوابی برای بعضی است.

ملکمیان می گوید: کم خوابی یکی از نشانه های اصلی عدم تعادل ماست. این راه بدن ما برای به صدا درآوردن زنگ خطر است که چیزی اشتباه است. او می گوید که استرس مالی به ویژه به مسائل خواب منجر می گردد، زیرا می تواند همه گیر باشد.

فشار مالی ناشی از بیماری همه گیر قطعاً در اینجا مطرح می گردد. یک مطالعه به آنالیز اندازه بی خوابی در بین بزرگسالان کانادایی قبل و در طول همه گیری کووید-19 پرداخت. محققان دریافتند که اندازه بی خوابی بین سال های 2018 تا 2020، 27 درصد افزایش یافته است و افزایش استرس مالی یکی از دلایل آن است.

اما تحقیقات اجرا شده قبل از همه گیری از ارتباط بین استرس مالی و اختلال در خواب، تحقیق جدیدی نیست. یک مجموعه داده بزرگ از استرالیا نشان داد افرادی که در مناطقی با نرخ بیکاری بالا زندگی می نمایند یا آسیب پذیری مالی در سطح فردی را تجربه می نمایند نسبت به افرادی که در مناطقی با نرخ بیکاری پایین هستند یا مسائل مالی را تجربه نمی نمایند کمتر می خوابند. تحقیقات نشان می دهد که رابطه بین استرس مالی و کم خوابی برای بزرگسالان جوان وجود دارد و بعلاوه برای بزرگسالان مسن تر نیز صادق است.

استرس مالی با خطر بیشتر بیماری های قلبی و سایر بیماری های مزمن مرتبط است

استرس مالی بیش از حد می تواند عواقب فیزیکی طولانی مدت نیز داشته باشد. علت آن این است که استرس خود باعث ایجاد یک سری واکنش های فیزیکی می گردد - ضربان قلب شما تند می گردد، ماهیچه ها منقبض می شوند و تنفس سریع می گردد - به لطف افزایش سطح هورمون های استرس کورتیزول و آدرنالین (که مانند پیغام رسان عمل می نمایند و بدن را برای مقابله با تهدید درک شده آماده می نمایند.) اگر این پاسخ مزمن باشد - مانند استرس مالی - می تواند منجر به مسائلی مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا، درد عضلانی و سایر مسائل گردد.

در یک مطالعه، محققان دریافتند که شرکت نمایندگانی که سطح استرس مالی میانه تا زیاد دارند، نسبت به افرادی که استرس مالی ندارند، بیشتر در معرض بیماری های قلبی عروقی (حمله قلبی، بیماری قلبی یا جراحی قلب) هستند. این امر حتی پس از اینکه محققان شرایط اجتماعی-مالی، دسترسی به مراقبت های بهداشتی و عوامل خطر جمعیت شناختی و بالینی را کنترل کردند صادق بود.

بعلاوه ممکن است استرس مالی به طور کلی با اندازه بالاتر بیماری مزمن مرتبط باشد. تحقیقات منتشر شده به وسیله Lockton، یک شرکت بیمه، نشان داد که امور مالی عامل اصلی استرس در میان کارمندان است و افرادی که استرس مالی بالایی دارند 3 برابر بیشتر محتمل است داروهای تجویزی را برای بیماری های مزمن مصرف نمایند و دو برابر بیشتر محتمل است به طور کلی شرایط نامناسبی را گزارش نمایند.

مطالعه دیگری روی جوانان 18 تا 25 ساله مبتلا به دیابت نوع 1 انجام شد و نشان داد که سطوح بالاتر استرس مالی با هموگلوبین A1C بالاتر مرتبط است که به معنای کنترل بدتر گلوکز خون و کیفیت زندگی پایین تر است.

علاوه بر این، رابطه بین استرس مالی و بیماری مزمن هم وجود دارد. مدیریت این شرایط می تواند یک فشار مالی بین داروها، ویزیت های پزشکی و افزایش احتمال بستری برنامه ریزی نشده در بیمارستان باشد. یک مطالعه نشان داد که بیماری مزمن با افزایش استرس مالی، به ویژه برای افرادی که به بیمه سلامت عمومی دسترسی ندارند، مرتبط است.

منبع:

everydayhealth

منبع: هفت گنج

به "استرس اقتصادی چگونه بر سلامتی شما تأثیر می گذارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرس اقتصادی چگونه بر سلامتی شما تأثیر می گذارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید