صنایع دستی

ثبت شهرها و روستاهای ملی باعث تقویت توجه و تمرکز نسبت به هویت و پیشران توسعه فرهنگی شده است

میراث آریا/ براساس خبرهای واصله، ثبت شهرها و روستاهای ملی باعث تقویت توجه و تمرکز نسبت به هویت و پیشران توسعه فرهنگی شده است.

4 بهمن 1401

توجیه معاون گردشگری در مورد عملکرد نوروز 98

معاون گردشگری کشور در توجیه عملکردش در نوروز 98 گفت: می خواستیم به مردم روحیه بدهیم. تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در جمع مدیران دفاتر خدمات مسافرتی که شب گذشته در هتل اسپیناس پالاس برگزار گردید، گفت: اندازه بازدید گردشگران از سایت های تاریخی...

21 دی 1401

جاذبه های باستانی کیش ، دنیایی از شگفتی ها در خلیج فارس

جزیره زیبای کیش یکی از شگفت انگیزترین شهرهای گردشگری ایرانی هاست. این جزیره تنها 90 کیلومتر وسعت دارد، اما تماشای ها کیش مانند ستاره ای در خلیج فارس می درخشد. جزیره کیش در روزگاران قدیم به عنوان یک منطقه تجاری بین چین، ایران و اروپا بوده است. جاذبه های...

17 دی 1401

اعلام یک شماره تلفن برای اطلاع رسانی درباره قطر و جام جهانی

روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اعلام نمود: سامانه ملی سفر با شماره تلفن 09629 در دوران جام جهانی قطر 2022، شبانه روز آماده پاسخگویی درباره برنامه مسابقات، اطلاعات استادیوم ها، معرفی اماکن گردشگری و تفریحی قطر، اماکن اقامتی و هتل ها، آب و هوا و...

30 آبان 1401

بازسازی آسباد رنده هیرمند در راستای ثبت آسبادها در فهرست میراث جهانی

خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، بازسازی آسباد رنده هیرمند در راستای ثبت آسبادها در فهرست میراث جهانی صورت می پذیرد.

25 آبان 1401

کلنگ زنی اقامتگاه بومگردی دهکده گردشگری پلند در فردوس

به مناسبت هفته گردشگری با حضور مسئولان و فعالین حوزه گردشگری اقامتگاه بوم گردی دهکده گردشگری پلند شهرستان فردوس کلنگ زنی شد.

13 مهر 1401

امکان استفاده هتلهای اردبیل از تسهیلات تجهیز و نوسازی

میراث آریا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، امکان استفاده هتلهای اردبیل از تسهیلات تجهیز و نوسازی وجود دارد.

19 تیر 1401

طرح های اولویت دار استان اصفهان با حضور معاون اول رئیس جمهور بررسی شد

جلسه هماهنگی و بررسی طرح های اولویت دار استان اصفهان برای بررسی در سفر رئیس جمهور به این استان در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

23 خرداد 1401

افزایش ساعت بازدید از موزه حرم حضرت معصومه

میراث آریا/ براساس آخرین گزارش های بدست رسیده، افزایش ساعت بازدید از موزه حرم حضرت معصومه صورت می گیرد.

29 اردیبهشت 1401

ماجرای هتل های کپسولی در ایران به کجا رسید؟

چهار ماه پیش نخستین نمونه هتل های کپسولی با همکاری کانون جهان گردی و اتومبیل رانی ایران رونمایی شد، ولی تا به امروز خبری مبنی بر بهره برداری از آن ها منتشر نشده است.

21 اردیبهشت 1401

دعوت ضرغامی از مردم برای تهران گردی در نوروز 1401

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: موزه آبگینه و سفالینه های ایران گنجینه ای از هنر شیشه و سفال، در طول قرون و آیینه تمام نمای تمدن ایران از چند هزار سال قبل است.

15 اردیبهشت 1401

کشف ردپای انسان های نئاندرتال در قزوین

ردپای انسان های نئاندرتال در قزوینسرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قزوین روز گذشته، سه شنبه از کشف ردپای انسان های نئاندرتال در قزوین اطلاع داد. به گفته ایشان در پی انجام اولین فصل کاوش های باستان شناختی غار قلعه کرد واقع در آوج، پیشینه...

26 فروردین 1401

هر چیزی که قبل از سفر به کپنهاگ باید بدانید

قبل از سفر به هر شهری معمولاً درباره آن تحقیق می کنیم. درباره این که کدام رستوران شهر بهتر است؟ چه غذایی بخوریم؟ از کدام جاذبه های فرهنگی دیدن کنیم؟ این راهنمای مختصر به شما اطلاعاتی می دهد که قبل از سفر به کپنهاگ، نیاز دارید.

7 بهمن 1400

فهرستی از برترین سوغات ژاپن

احتمالا شما نیز با ما موافقید که خرید سوغاتی یکی از مهمترین بخش های سفر به شمار می رود و بدون خرید سوغات ژاپن، سفر شما به این کشور زیبا تکمیل نشده است. ژاپن کشوری شگفت انگیز با تاریخ و فرهنگ غنی و خاص خود است و به همین علت، سوغات ژاپن نیز با دیگر کشورهای...

23 دی 1400

روستای ییلاقی لاویج

در بدو ورودی چمستان از غرب یک راستا زیبای آسفالته به طرف جنوب که از جاده اصلی منشعب می گردد و با عبور از پارک جنگلی کشپل به لاویج ختم می گردد. در مطلب زیر توضیحات بیشتری درباره این روستای زیبا ارائه داده ایم. با ما همراه باشید.

22 دی 1400

راه اندازی مرکزحمایت ازتولید کنندگان داخلی درشمال مرکز

خبرگزاری خبرنگاران-مدیرعامل برلیان مال ضمن اشاره به راه اندازی مرکزحمایت ازتولید کنندگان داخلی درشمال مرکز (برلیان مال،زعفرانیه،خیابان مقدس اردبیلی)،درعین حال به تشریح جزییات برنامه های آینده این مجموعه برای حمایت ازتولید کنندگان سراسرکشور در دوران...

2 مرداد 1400

استعلام سوابق پزشکی در سامانه جانا؛ اولین گام برای سفر هوشمند

معاون توسعه مدیریت و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، از 17هزار ثبت نام اجرا شده در سامانه جانا خبر داد و گفت: استعلام کدملی افراد و بررسی پرونده پزشکی مسافران توسط تأسیسات گردشگری در این سامانه، اولین گام برای سفر هوشمند است.

20 بهمن 1399

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان منصوب شد

با صدور حکمی از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مسعود حلاج پور به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان منصوب شد.

13 تیر 1399

اعلام تعطیلی مراکز بوم گردی، تورها و برخی دیگر از خدمات مجوزدار در خراسان جنوبی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی از منع فعالیت مراکز بوم گردی، برگزاری تورها و برخی دیگر از خدمات مجوزدار از سوی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان تا اطلاع ثانوی خبر داد.

31 فروردین 1399

موزه گردانی و پایش اشیای تاریخی در مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر

رئیس گروه موزه ها و اموال فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، موزه های مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر شهرکرد موزه گردانی شد.

30 فروردین 1399