فهرستی از برترین سوغات ژاپن

به گزارش اوربیتال نور، احتمالا شما نیز با ما موافقید که خرید سوغاتی یکی از مهمترین بخش های سفر به شمار می رود و بدون خرید سوغات ژاپن، سفر شما به این کشور زیبا تکمیل نشده است. ژاپن کشوری شگفت انگیز با تاریخ و فرهنگ غنی و خاص خود است و به همین علت، سوغات ژاپن نیز با دیگر کشورهای جهان متفاوت خواهد بود.

فهرستی از برترین سوغات ژاپن

ژاپن با وجود پیشرفت خیره نماینده در چندین دهه اخیر، اما همچنان فرهنگ سنتی خود را حفظ نموده است و هنوز محصولات سنتی و صنایع دستی، برترین سوغات ژاپن به شمار می فرایند. اگر شما نیز هنوز نمی دانید که سوغات ژاپن چیست و باید از ژاپن چی بخریم؟ تا انتهای این مقاله از وبلاگ گردشگری ققنوس با ما همراه باشید تا با راهنمای خرید سوغات ژاپن آشنا شوید.

کیمونو (kimono)

بدون شک یکی از اولین چیزهایی که با شنیدن نام ژاپن به در فکر ما نقش می بندد، تصویر زنان و مردانی است که کیمونو یا همان لباس سنتی ژاپنی را به تن نموده اند. بنابراین بعید نیست که یکی از معروف ترین سوغات ژاپن، همین لباس سنتی یا کیمونو باشد.

البته کیمونو لباسی پیچیده و بیشتر تشریفاتی است که ممکن است پوشیدن آن کمی برای شما سخت باشد. به همین علت پیشنهاد می کنیم از یوکاتا (Yukata) به جای کیمونو بهره ببرید. یوکاتا در واقع یک کیمونوی تابستانی و معمولی تر است و می توانید در تمامی بازارهای ژاپن، رنگ ها و طرح های مختلف این لباس را پیدا کنید.

یوکاتا در واقع یک کیمونوی تابستانی و معمولی تر است و می توانید در تمامی بازارهای ژاپن، رنگ ها و طرح های مختلف این لباس را پیدا کنید.

اوکیوئه (Ukiyo-e)

اگر از آن دسته افرادی هستید که به دکوراسیون منزل و تزئین آن با صنایع دستی کشورهای دیگر علاقه دارید، به احتمال زیاد هنر اوکیوئه یکی از مجذوب نماینده ترین سوغات کشور ژاپن برای شما خواهد بود. اوکیوئه نوعی از تکنیک چاپ بر روی کاغذ و پارچه است که با استفاده از قالب ها و مهرهای چوبی انجام می گردد.

این تکنیک چیزی شبیه به پارچه های قلمکار اصفهان است با این تفاوت که ژاپنی ها بیشتر تصاویری از هنرپیشگان تئاتر سنتی، شخصیت های تاریخی یا منظره ها طبیعی چون کوه فوجی را با آن تصویر می نمایند. در هر حال، تابلوهای اوکیوئه از برترین چیزهایی است که در تور ژاپن خریداری خواهید کرد.

چاپ استیک (Chopsticks)

نمی گردد از سوغات ژاپن گفت اما به غذاهای ژاپن اشاره ای نکرد. ژاپنی ها سنت خاصی در تهیه و پخت غذاهای خوشمزه دارند و غذا بخش مهمی از فرهنگ آنها به شمار می رود. شاید خرید غذا به عنوان سوغاتی ژاپن و آوردن به منزل کار ساده ای نباشد، اما بدون شک می توانید یک جفت چاپ استیک یا چوب غذاخوری ژاپنی را به عنوان سوغاتی بخرید.

چاپ استیک یک سوغات معروف ژاپن است که تقریبا در تمامی شهرها و فروشگاه های می توانید انواع مختلف آن را پیدا کنید و با خرید آن، خاطرات این سفر خاطره انگیز را همواره زنده نگه دارید.

وسایل مرتبط با نینجا و سامورایی ها

نینجاها و سامورایی ها، از دیگر مواردی هستند که به عنوان شاخصه فرهنگ ژاپن شناخته می شوند و در تمام جهان هوادار دارند. اگر شما نیز به این بخش از تاریخ و فرهنگ ژاپن علاقه دارید، می توانید فروشگاه های مختلفی را در سرتاسر ژاپن پیدا کنید که محصولات مرتبط با این جنگجویان سنتی را به فروش می رسانند.

در این فروشگاه ها می توانید انواع مختلفی از لباس ها، سلاح ها و … که این افراد استفاده می کردند را خریداری نموده و به عنوان سوغات ژاپن، با خود به ایران بیاورید.

سنسو (Sensu)

یکی دیگر از ابزارهای سنتی و صنایع دستی که امروزه به عنوان سوغات توکیو ژاپن و دیگر شهرهای این کشور هوادار دارد، سنسو یا همان بادبزن دستی ژاپنی است. این سوغات ژاپن علاوه بر قیمت مناسب، بسیار کاربردی است و حتی در حین سفر نیز برای رهایی از گرمای هوا می توانید از آن بهره ببرید.

اوریگامی (Origami)

یکی از صنایع دستی ژاپن که به خصوص پس از جنگ جهانی دوم و بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی معروفیت پیدا کرد، هنر اوریگامی یا همان ساخت حیوانات با استفاده از کاغذ بود. در این هنر با استفاده از کاغذ و تنها تا کردن آن، حیوانات و اشکال مختلفی پدید می آید که اغلب آنها مفاهیم فرهنگی مختلفی را منتقل می نمایند.

امروزه این هنر در اغلب جهان شناخته شده و پرهوادار است و شما می توانید با خریدن کاغذهای مخصوص اوریگامی به عنوان سوغات ژاپن، این هنر و سرگرمی زیبا را با خود به ایران بیاورید. بعلاوه می توانید در دوره های کوتاه مدت آموزش اوریگامی نیز شرکت کنید و تعدادی از تکنیک های زیبای این کار را فرابگیرید.

چوچین (Chochin)

احتمالا در حین قدم زدن در خیابان ها و محلات سنتی ژاپن، انواع مختلفی از فانوس های کاغذی قرمز را مشاهده کنید که در جلوی فروشگاه ها و رستوران ها آویزان هستند. این فانوس های کاغذی که چوچین نامیده می شوند، یکی از برترین سوغات ژاپن هستند که می توانید بخرید.

این فانوس ها قابلیت تا شدن دارند و با توجه به حجم و وزن کم، به راحتی می توانید چند نوع از آن را خریداری نموده و برای تزئین منزل بهره ببرید.

منبع: ققنوس

به "فهرستی از برترین سوغات ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرستی از برترین سوغات ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید