10 نکته که شما باید در خصوص اجاره ویلا بدانید Villa Rentals

به گزارش اوربیتال نور، در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران ، درباره نکات کاربردی در مورد اجاره ویلا و اقامتگاه های بوم گردی ، سخن خواهیم گفت،

10 نکته که شما باید در خصوص اجاره ویلا بدانید Villa Rentals

باتوجه به اینکه اجاره ویلا در شمال ایران از سایر دیگر نقاط تقاضای بیشتر دارد به همین منظور شما می توانید ویلای مد نظر خود رو بصورت اینترنتی رزرو نمایید پس بهتر است از سایتهای جامع و معتبر اقدام به اجاره ویلا در شمال نمایید ما به شما وب سایت جاباما را پیشنهاد می کنیم.

به طور کلی، صاحبان ویلاها مهمانان خود را فریب نمی دهند. بیشتر آنها واقعا می خواهند مهمانان خود را خرسند نمایند و وقتی افراد استفاده نماینده خرسند و راضی میشوند، بازخورد مناسبی نیز در خصوص آن ویلا خواهند داد. اما گاهی اوقات صاحبان ویلا اطلاعات کافی در خصوص محل اقامتشان ارائه نمی دهند و سپس کسانی هستند که کمی از لفظ شاعرانه و تعریفی استفاده می نمایند.

در خصوص واژه ویلا بدانید !

به طور معمول، کلمه ویلا به یک خانه بزرگ و یا یک ساختمان قدیمی آنتیک اشاره می نماید، با این حال، ویلای تعطیلاتی یا اجاره ویلا می تواند به هر ساختار (نو یا قدیمی) که مستقل از ساختارهای دیگر است اشاره کند. خیلی از افراد اصطلاح ویلا را در وب سایت ها / سازمان های خود استفاده می نمایند حتی با وجود اینکه دارای این ویژگیها نیستند ، و این موضوع ناامید نماینده و گیج نماینده است.

اگر شما علاقه مند به اجاره یک ملک کامل برای خودتان هستید، این موضوع ار برای صاحب آن شفاف سازی کنید که این یک مورد مستقل است و هیچ ساختار / ساختمان دیگری با فضای اشتراکی با شما وجود ندارد.

اقامتگاه بومگردی چسیت ؟ و کجاست ؟

بوم گردی واژه ای است که امروزه در گردشگری بسیار رواج یافته است. در واقع با پیشرفت صنعت حمل و نقل و فناوری اطلاعات در دنیای امروز، دورترین نقاط زمین هم در دسترس گردشگران قرار گرفته و در این بین بسیاری از گردشگران به طبیعت گردی و تجربه زندگی در محیط های بومی تمایل دارند اما این تجربه باید به گونه ای باشد که به محیط طبیعی صدمه ای وارد نکند.

در پاسخ به این اشتیاق گردشگران به طبیعت گردی و در راستای پایداری اکوسیستم و فرهنگ جوامع محلی و بعلاوه در جهت حفاظت از محیط زیست، مفهومی نو به نام بوم گردی به دنیا آمد که نوعی نگرش ویژه و آینده نگرانه به گردشگری است. بوم گردی بر اساس جغرافیای اقلیمی و قومی، اشکال مختلفی دارد و در هر منطقه دارای جذابیت های منحصر به فردی است که گردشگران به ویژه گردشگران خارجی را مجذوب خود می نماید.گردشگران در تجربه بوم گردی، علاوه بر آشنایی با مهمان نوازی ایرانی و سنت ها و آداب و رسوم هر منطقه می توانند از طبیعت بکر هم لذت برده و آرامشی توصیف ناپذیر را تجربه نمایند.

از جمله اهداف تاسیس اقامتگاه های بوم گردی، می توان به توسعه پایدار گردشگری، احیای ارزش های سنتی و بومی، یاری به اقتصاد جامعه محلی و حفظ محیط زیست اشاره نمود. در واقع گردشگری فرصت های زیادی را برای کسب و کارهای کوچک خانوادگی و جوامع محلی ایجاد می کند که از جمله این فرصت ها توسعه اقامتگاه های بوم گردی در نواحی مختلف کشور است. اغلب این اقامتگاه ها خانه هایی قدیمی می باشند که احیا و بازسازی شده اند. در این نوع اقامتگاه ها کوشش بر آن است تا گردشگران با آداب و رسوم، روش سنتی زندگی مردم بومی و غذاهای محلی آشنا شوند. در این اقامتگاه ها که تقریبا همگی آن ها به صورت خانوادگی ارائه خدمات می نمایند، سعی بر این است تا میهمانان با شیوه سنتی زندگی در آن محل خاص آشنا شده و از غذاهای محلی آنجا استفاده و در محیطی طبیعی، سفر خود را به انجام برسانند.

ویلا یا آپارتمان

زمانی که شما ویلایی اجاره می کنید که از بیرون یک ویلای کاملا مستقل است ، مطمئن شوید که فضاهای داخلی آن چطور طرح ریزی شده است ، که آیا این ساختمان یک ویلاست یا یک ویلای تقسیم شده و دارای آپارتمان های متصل به هم در داخل است ؟

اگر گروه بزرگی هستید که تصمیم به سفر دارید، ویلاهای تشکیل شده از سوئیت های مستقل ، فضاهای خصوصی بیشتری برای افراد گروه فراهم می نماید و افراد گروه احساس راحتی بیشتری دارند ، اما اگر خانواده ای صمیمی هستید و در پی یک ناهارخوری و نشیمن بزرگ هستید ، یک ویلای مستقل و تقسیم نشده مناسب تر است.

بنابراین قبل از اجاره ویلا ، ببینید که شما و گروه همراهتان چه نوع اقامتی را می خواهید تجربه کنید و این موضوع را حتما هنگام اجاره ویلا مطرح کنید.

همسایه ها

هیچ راهی وجود نداره ، عکس های ی ممکن است گول زننده باشند ، اگر حریم شخصی برایتان مهم است حتما این سوال را بپرسید که نزدیکترین همسایگی چقدر با شما فاصله دارد، ویلاهای بسیاری به عنوان ویلاهای مستقل معرفی و تبلیغ می شوند اما در واقعیت درب همسایگی دقیقا روبه روی درب ویلا با فاصله ای کم واقع شده است.

سرپرست

در بیشتر موارد شما احتیاج به ارتباطات ضروری در طول اقامت خود نخواهید داشت، اما ممکن است در مواردی برق قطع گردد، آب گرم نباشد، یخچال از کار بیافتد و مواردی مانند اینها که شما سریعا به یاری احتیاج داشته باشید، بنابراین قبل از رفتن حتما بپرسید که آیا سرپرست و نگهبان برای ویلا در نظر گرفته شده یا نه ، و اگر نه ویلا چقدر فاصله تا این امکانات دارد ؟

ویلاهای بزرگتر معمولا سرپرست 24 ساعته در درون محوطه خود دارند، این سرپرست نه تنها می تواند برای موارد ضروری مفید باشد بلکه در خصوص رستوران های محلی ، فروشگاه ها و مغازه ها نیز اطلاعات دارند و می توانند به شما در برنامه ریزی سفرتان یاری نمایند.

خدمات اضافی

خدمات بیشتر و اضافی معمولا جداگانه حساب می شوند و شامل اجاره ویلا نمی شوند ، اما نقاطی مثبت جهت انتخاب یک ویلا نسبت به بقیه هستند. بعضی از خدمات اضافه که می توانند در سفر شما تفاوت ایجاد نمایند، وجود آشپز، دوچرخه، یک منطقه آبگرم با وان آب داغ و سونا، یاری به ترتیب دادن بلیط به موزه ها، تاکسی ها و تورها و …

بعلاوه می توانید در خصوص اینکه آیا یخچال ویلا پر می گردد یا نه و یا اینکه حداقل یک بسته برای خوشامدگویی وجود دارد را بپرسید ، بعلاوه می توانید بپرسید آیا سرویس خدمتکار برای تمیز کردن ویلا وجود دارد یا نه ؟

منابع اینترنتی

یکی از چیزهای عالی درباره اینترنت، وسعت اطلاعات آنلاین است. امکان ندارد فردی در خصوص ویلایی که شما جستجو می کنید نظر نداده باشد، همواره بازخوردهایی در خصوص ویلاها نوشته می گردد. صاحبان اجاره ویلا دائما سعی می نمایند پیشنهاد خود را رقابتی و به روز نگه دارند، بنابراین آنها هر فصل تغییراتی می دهند، بنابراین به یاد داشته باشید که تاریخ آنالیز را در نظر بگیرید تا بدانید که فعلی است. علاوه بر این، بلافاصله به وسیله نظرات منفی انتخاب خود را کنار نگذارید: اگر کسی به کمبود حوله، خدمات اینترنت ضعیف، تشک های نامناسب یا صندلی های باغچه ناکافی اشاره می نماید، از صاحب خانه بپرسید شاید این شرایط را درست نموده اند و دیگر مسئله ای وجود نداشته باشد.

به یک نظر بسنده نکنید، نظرات مختلف از افراد مختلف را آنالیز کنید و برای احتیاط نهایی از صاحب ویلا در خصوص نوشته های منابع سوال بپرسید.

چه چیزهایی در قیمت اجاره شامل شده است!

هیچ چیز بیشتر از این باعث نمی گردد احساس فریب خوردن کنید، زمانی که می رسید، پذیرش به شما بگوید مواردی شامل قیمت اجاره ویلا نیست، مثلا اینکه ماشین لباسشویی وجود دارد اما با هزینه جدا، تهویه هوا وجود با پرداخت هزینه قابل استفاده است و یا اینکه شومینه وجود دارد اما چوب آن شامل هزینه جداگانه است!

هزینه غیر منتظره دیگر مالیات توریستی محلی است. صاحبان ویلاها اغلب در وب سایت خود قرار می دهند اما گاهی اوقات این موضوع نادیده گرفته می گردد. در تجربه، چیزی که به نظر می رسد مهمانان را ناراحت می نماید، این است که مالک باید پرداخت این مالیات را بر روی سایت قرار دهد. مالیات در واقع واقعی است و به یک رسید جداگانه احتیاج دارد و به همین علت است که آن را به قیمت ویلا اضافه نمی نمایند.

یکی دیگر از مواردی که اغلب نادیده گرفته می گردد هزینه نظافت نهایی است که همواره در قیمت اجاره ویلا شامل نمی گردد و شما میبینید که در آخر اقامت شما اضافه شده است. همواره بپرسید که آیا قیمت گفته شده شامل همه خدمات است ؟ و حتی یک رسید از چیزهایی که شامل می گردد و نمیگردد به صورت نوشتاری بگیرید.

منبع: تاپ تراول

به "10 نکته که شما باید در خصوص اجاره ویلا بدانید Villa Rentals" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نکته که شما باید در خصوص اجاره ویلا بدانید Villa Rentals"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید