چگونه دست های زیباتری داشته باشیم؟

به گزارش اوربیتال نور، داشتن دست های زیبا، نقش مهمی در زیبایی دارد و حتی از روی ظاهر دست می توان سن افراد را تخمین زد. با رعایت نکاتی همچون شستن دست ها با صابون های حاوی شیر یا نارگیل، استفاده از لوسیون های ضدعفونی کننده و ... می توان به زیباتر شدن پوست دست یاری کرد.

چگونه دست های زیباتری داشته باشیم؟

نکاتی برای رسیدن به دستانی زیبا و شاداب

  • اولین مورد، موادی است که برای شستن دست ها استفاده می گردد، به این ترتیب که چون صابون های جامد حالت قلیایی دارند و رطوبت دست ها را با هر بار شستشو خواهند گرفت، پس بهتر است از صابون های مایعی که حاوی شیر یا روغن نارگیل بوده و در مرطوب نگه داشتن دست ها یاری می نمایند، بهره ببرید.
  • ممکن است که دست های گروهی از افراد به صابون و مایع شست وشو حساس باشد که این اشخاص بهتر است که از لوسیون های ضد عفونی و تمیز نماینده استفاده نمایند.
  • بهتر است که سوهان ناخن را در زمان های مشخص و هنگامی که ناخن احتیاج به آن دارد بهره ببرید، برخی از خانم ها عادت دارند مرتبا سوهان به دست بوده و آنها را سوهان بکشند. این کار باعث لایه لایه و شنماینده شدن ناخن ها را به دنبال خواهد داشت.
  • اگر قصد دارید که دور ناخن ها را با قیچی صاف و تمیز کنید بهتر است، این کار را بعد از استحمام و حتما با دست های مرطوب انجام دهید تا مسئله ای پیش نیاید. چرا که سفتی و خشکی دست ها سبب زخم شدن آن ها می گردد. دست و ناخن بعد از حمام نرم و مرطوب بوده و آماده مانیکور خواهد بود.

بیشتر بخوانید: 5 راز طلایی برای جوان کردن پوست دست

از چه نوع کرمی برای نرم تر شدن پوست دستمان استفاده کنیم؟

بهتر است برای نرم شدن پوست دست تان از کرم های مرطوب نماینده با خاصیت آب رسانی بالا استفاده نمایید. معمولا کرم هایی که در ترکیب شان، مواد گیاهی را جایگزین مواد شیمیایی نموده اند از آب رسانی بسیار بالایی برخوردار می باشند. برای استفاده از کرم حتما کمی از کرم را روی دو دست زده و به آرامی به حالت ماساژی که به کشیدگی ناخن ها و دست ها یاری می نماید، عمل کرم زدن را انجام دهید.

آیا ماساژ دادن دست ها در زیبایی و سلامت شان موثر است؟

بله! ورزش دست سبب انعطاف بیشتر و بهبود جریان خون در پوست دست می گردد و زمانی که خون در پوست شما جریان داشته باشد، پوست لطیف و بهتری خواهید داشت. بهتر است ماساژ دست در طول روز حداقل 6 بار انجام گردد.

برای ورزش دادن دست ها مراحل زیر را دنبال کنید

  1. دستان تان را محکم مشت کنید و پس از 10 ثانیه پنجه خود را به طور کامل باز کنید و انگشتان خود را در حالت کشیده قرار دهید.
  2. کف دست خود را با فشار روی میز قرار دهید و انگشتان خود را محکم به یکدیگر فشار دهید و پس از 5 ثانیه انگشتان را تا حد ممکن از هم دیگر باز کنید.
  3. دستان خود را به حالت کاملاً آزاد قرار دهید و سپس از قسمت مچ آن را 5 مرتبه در جهت گردش عقربه های ساعت بچرخانید. در خاتمه 5 مرتبه در جهت خلاف گردش عقربه های ساعت بچرخانید.

منبع: چگونه زیبایی ظاهری خود را حفظ کنیم - فهیمه رحمتی

منبع: setare.com

به "چگونه دست های زیباتری داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه دست های زیباتری داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید