قهرمان محله ، پژوهشگر برگزیده: خلاقانه درس بخوان!

به گزارش اوربیتال نور، سپهر عباسی، 12ساله، یکی از دانش آموزان خلاق پژوهش سرای جوان منطقه 5 است. عباسی با ساخت ژل موی گیاهی توانست مقام اول جشنواره جابر بن حیان را به دست آورد و عنوان دانش آموز پژوهشگر برتر را کسب کند.

قهرمان محله ، پژوهشگر برگزیده: خلاقانه درس بخوان!

اوربیتال نور - سمیرا باباجانپور: سپهر عباسی علاقه خاصی به پژوهش دارد. او در هفته پژوهش به عنوان پژوهشگر برگزیده شهر تهران انتخاب شده است. عباسی درباره پیروزیت ساخت ژل گیاهی می گوید: مدت ها درباره ژل موی گیاهی تحقیق کردم. نتیجه کار پیروزیت آمیز بود. ژل مویی ساختم که حالت دهنده قوی مو است، پایه گیاهی دارد، تقویت نماینده و ضدشوره و ضدخارش است و خواص زیادی برای مو دارد.

سپهر عباسی پژوهش را مهم ترین بخش از تحصیل یک دانش آموز می داند و ادامه می دهد: به نظرم درس خواندن زمانی ارزشمند است که بتوانی از آن بهره مفید ببری. اما واقعیت این است که بخش پژوهش در مدرسه ها و در کلاس درس کمرنگ است. به خصوص در دوره ابتدایی، پژوهش می تواند درک مطلب را افزایش دهد. خود من در مدتی که با پژوهش سرا آشنا شدم، روش تحقیق را یاد گرفتم و این برای من که به تحقیق و پژوهش علاقه دارم بسیار مفید بوده است.

از ایده های نو عباسی که سخت او را مشغول نموده است پژوهش در خصوص غذای نوعی از آبزیان است.

او می گوید: برای یک دانش آموز، آزمایش و کنکاش در ایده های مختلف علمی می تواند بسیار مجذوب نماینده باشد. اما متأسفانه دانش آموزان فقط روی درس خواندن متمرکز می شوند و کادر مدرسه هم چندان وارد این مقوله نمی شوند. در صورتی که دانش آموزان به وسیله تحقیق و پژوهش می توانند استعدادها و علاقه مندی هایشان را کشف نمایند و آینده شان را بسازند.

این پژوهشگر پیروز درباره حمایت از پژوهش های دانش آموزی می گوید: انجام فعالیت پژوهشی و تمرکز کافی روی درس و مدرسه مسلماً کار ساده ای نیست. از طرفی، بسیاری از ایده ها نیاز به امکانات و حمایت های مالی دارد. نکته دیگر هم اینکه وقتی ایده ای را ارائه می دهیم و پژوهش به نتیجه می رسد، باید مورد حمایت معنوی هم قرار بگیرد؛ یعنی این طور نباشد که دستاوردهایمان در کمد خانه خاک بخورد. این موضوع انگیزه را از بین می برد.

او درباره امکان فراوری انبوه ژل گیاهی خود می گوید: این ژل بسیار کاربردی و سالم است و می تواند وارد بازار فروش گردد. کارهای دیگر دوستانم که در زمینهٔ پژوهشی فعال هستند نیز بسیار کاربردی است و قابلیت ورود به بازار فروش را دارد.

منبع: همشهری آنلاین

به "قهرمان محله ، پژوهشگر برگزیده: خلاقانه درس بخوان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهرمان محله ، پژوهشگر برگزیده: خلاقانه درس بخوان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید