ثبت شهرها و روستاهای ملی باعث تقویت توجه و تمرکز نسبت به هویت و پیشران توسعه فرهنگی شده است

به گزارش اوربیتال نور، میراث آریا/ براساس خبرهای واصله، ثبت شهرها و روستاهای ملی باعث تقویت توجه و تمرکز نسبت به هویت و پیشران توسعه فرهنگی شده است.

ثبت شهرها و روستاهای ملی باعث تقویت توجه و تمرکز نسبت به هویت و پیشران توسعه فرهنگی شده است

نخستین نشست اعضای شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی با حضور مریم جلالی، معاون صنایع دستی کشور برگزار گردید.

در این نشست، محمد صادق مهدوی مدیرکل برنامه ریزی معاونت توسعه روستایی و منطقه ها محروم، جمالی نماینده وزارت کشور، آتوسا مومنی رئیس مرکز میراث ناملموس کشور، مصطفی فاطمی مدیرکل گردشگری داخلی معاونت گردشگری، نادر زینالی مدیرکل امور استان های وزارت میراث فرهنگی و ویدا توحدی مدیرکل آموزش و ترویج معاونت صنایع دستی حضور داشتند.

در ابتدای این نشست، مریم جلالی به عنوان رئیس شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی ضمن تاکید بر ایجاد همگرایی بخشی گفت: سنت نیکوی ثبت شهرها و روستاهای ملی باعث تقویت توجه و تمرکز دوباره نسبت به هویت و پیشران توسعه فرهنگی در کشور شده است.

او اضافه نمود: با ثبت شهرها و روستاهای ملی شاهد ادبیات و دایره معنایی تازه ای خواهیم بود.

نماینده وزارت کشور نیز در این نشست گفت: چند وجهی بودن صنایع دستی و فرابخشی بودن این هنر منجر به تبیین شاخص های هویت بخش و راهگشا خواهد شد و این حوزه یک وفاق ملی را ایجاد خواهد نمود.

او توضیح داد: این ثبت ها باید به بالندگی و تجلی شهرها و روستاهای ملی بیانجامد.

در ادامه این نشست، ویدا توحدی مدیرکل آموزش و ترویج معاونت صنایع دستی نیز گفت: افزایش شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی و ارتقای شرایط شهرها و روستاهای ملی موجود به وسیله شورای راهبردی در حال برنامه ریزی است.

او اضافه نمود: در آینده نزدیک شاهد حضور مسئولان استانی، هنرمندان، تشکل ها و فعالانی که برای ثبت ملی شهرها و روستاها متقاضی هستند، در این شورا خواهیم بود.

در ادامه، مهدوی مدیرکل برنامه ریزی معاونت توسعه روستایی و منطقه ها محروم ریاست جمهوری نیز گفت: شناسنامه دار کردن صنایع دستی باعث زنده نگه داشتن هویت کشور خواهد بود.

او توضیح داد: ثبت شهرها و روستاهای ملی در پایدارسازی جمعیت روستاها و اشتغالزایی روستایی یاری موثری خواهد بود.

زینالی، مدیرکل امور استانهای وزارت میراث فرهنگی ضمن تشکر از برگزاری این نشست گفت: فعالیت این شورا می تواند نقش مهمی در پیشرفت اقتصاد و فرهنگ شهرها و روستاهای ملی داشته باشد.

او اعلام نمود: ثبت شهرها و روستاهای ملی در سایه سار صنایع دستی باعث حل مسائل مالی مسئولان استانی خواهد بود.

در ادامه، فاطمی مدیرکل گردشگری داخلی معاونت گردشگری نیز گفت: نگاه فرهنگی شما به صنایع دستی یاری بزرگی به رویکرد هویتی هنرمندان نسبت به صنایع دستی خواهد بود.

او اضافه نمود: صنایع دستی سرمایه حوزه گردشگری بوده و در این راستا احتیاج به هم افزایی و همپوشانی بیشتر بین دو حوزه داریم.

منبع: همگردی

به "ثبت شهرها و روستاهای ملی باعث تقویت توجه و تمرکز نسبت به هویت و پیشران توسعه فرهنگی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت شهرها و روستاهای ملی باعث تقویت توجه و تمرکز نسبت به هویت و پیشران توسعه فرهنگی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید