7 روتر وای فای 6 برتر سال 2021

به گزارش اوربیتال نور، الان زمان خرید یک روتر وای فای 6 است. اگرچه وای فای 6 آخرین استاندارد شبکه های بی سیم وای فای نیست و استاندارد Wi-Fi 6E نیز عرضه شده ولی اگر تصمیم دارید یک روتر کاملا به روز خریداری کنید؛ باید دنبال روتر وای فای 6 باشید.

7 روتر وای فای 6 برتر سال 2021

هنوز همه گوشی ها و لپ تاپ ها از وای فای 6 ایی پشتیبانی نمی نمایند و روترهای بسیار کمی در بازار با این استاندارد پیدا می گردد. اما بیش از دو سال از عرضه تجهیزات روتر وای فای 6 می گذرد و دیگر اکنون غالب گوشی های پرچم دار و رده بالا و میان رده از وای فای 6 پشتیبانی می نمایند.

روترهای وای فای 6 زیادی وارد بازار شده و شاهد افت قیمت این روترها در کنار افزایش کارایی و سرعت آن ها هستیم. از سوی دیگر، کم کم روترهای وای فای 5 یا 80211ac در حال جمع شدن از بازارهای جهانی و عدم پشتیبانی از سوی شرکت سازنده هستند.

بنابراین، اگر قصد خرید یک روتر خوب و قدرتمند برای بهبود وای فای خانگی هستید؛ بهتر است فقط به خرید یک روتر وای فای 6 فکر کنید.

برای خرید یک روتر وای فای 6 چه نکاتی را مدنظر قرار دهیم؟

اگر اولین باری است که می خواهید یک روتر بی سیم بخرید؛ شاید برایتان یک خرید ترسناک باشد. چون باید به چندین نکته مهم با هم فکر کنید و سردرگم می شوید کدام یک از روترهای واقعا می تواند سرعت اینترنت خانگی شما را افزایش دهد.

اگر قبلا تجربه خرید روتر را دارید و اکنون می خواهید روتر خود را به وای فای 6 ارتقا دهید؛ باز هم نکاتی هست که در این خرید اهمیت پیدا می نمایند:

اندازه خانه شما

اطمینان حاصل کنید روتر وای فای 6 می تواند چه مساحتی را پوشش دهد. آیا شما در یک آپارتمان کوچک زیر 100 مترمربعی زندگی می کنید یا در یک آپارتمان 150 مترمربعی یا عظیم تر؟ آیا روتری که می خرید قادر به ارسال سیگنال به تمام اتاق ها و نقاط خانه شما هست؟

کاربرد اینترنت

شما باید نحوه استفاده خود و دیگران از اینترنت در خانه را هم تعیین کنید. اعضای خانواده چه مصارفی از اینترنت دارند؟ آیا با اینترنت بازی می کنید؟ آیا فردی مشغول استریم ویدئو است؟ آیا دائما در حال تماس ویدئویی و تصویری هستید؟ روتر وای فای 6 که انتخاب می کنید؛ باید کاملا منطبق بر احتیاجهای مصرف اینترنت شما باشد و بتواند کل دستگاه های متصل شده به شبکه را پوشش دهد.

دو بانده یا سه بانده

روترهای دو بانده دارای دو فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز هستند. دستگاه هایی که احتیاج به اینترنت سریع تری دارند به فرکانس 5 گیگاهرتز متصل می شوند. دستگاه های قدیمی به طور پیش فرض به فرکانس 2.4 گیگاهرتز متصل می شوند. روترهای سه بانده دارای یک فرکانس 5 گیگاهرتز دوم هم هستند که برای تقسیم دستگاه ها روی فرکانس ها یا ارتباط میان نودهای مختلف در شبکه مش وای فای استفاده می گردد. برای انتخاب میان یک روتر دو بانده یا سه بانده باید آنالیز کنید چند دستگاه به فرکانس 5 گیگاهرتز وصل می شوند و آیا از سیستم مش وای فای استفاده می کنید یا خیر. اگر این طور بود؛ باید سراغ روتر سه بانده بروید.

سیستم های مش وای فای

اگر خانه شما بسیار عظیم است یا نقاط مرده زیادی دارد؛ احتیاج به یک سیستم مش وای فای دارید. در یک سیستم مش وای فای از دو یا چند روتر بی سیم استفاده می گردد که یک روتر اصلی و چند روتر دیگر به عنوان نود تقویت نماینده عمل می نمایند. هر نود در یک نقطه کور وای فای یا منطقه ای از خانه که سیگنال های ضعیف است؛ قرار داده شده تا کل خانه زیر پوشش وای فای برود. سیستم مش وای فای برای خانه های با اتاق های عظیم و با فاصله از هم مناسب است.

سخت افزار

هرچه روتری با پردازنده قدرتمندتری بخرید؛ سرعت وای فای شما بیشتر است. هنگام خرید یک روتر، برحسب احتیاج خودتان باید نیم نگاهی هم به پردازنده و سخت افزار روتر داشته باشید. روترهای دارای پردازنده چهار هسته ای، به وضوح سریع تر هستند و تعداد بیشتری دستگاه را پشتیبانی می نمایند. به میزان حافظه رم و فلش روتر هم توجه داشته باشید. یک روتر با رم 512 مگابایت یا 1 گیگابیت بسیار سریع تر از روتری با رم 256 مگابایت است.

بهترین روتر وای فای 6 از همه نظر: نت گیر Nighthawk 6 Stream AX5400

اگر به دنبال روتری هستید که سرعت بیشتری به وای فای خانگی شما بدهد و پوشش دهی بهتری داشته باشد؛ چشم بسته سراغ خرید روتر نت گیر بروید.

این روتر با پشتیبانی همزمان از 6 جریان استریم و بیش از 60 دستگاه در شبکه، برای هر خانه یک نعمت است. شما می توانید با این روتر آپارتمانی تا 180 مترمربع را زیر پوشش وای فای ببرید.

این روتر از سرعت اینترنت تا 1 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می نماید و سرعت وای فای به طور اسمی 5.4 گیگابیت بر ثانیه است. یک روتر دو بانده با پردازنده سه هسته ای 1.8 گیگاهرتزی و پشتیبانی از فناوری OFDMA برای شبیه سازی چندین استریم با هم است.

دارای چهار درگاه شبکه اترنت یک گیگابیتی و یک درگاه 2.5 گیگابیت است و سرعت دانلود و انتقال فایل آن به 1.8 گیگابیت می رسد.

تنظیمات مودم بسیار آسان است و دارای یک اپلیکیشن موبایل اندرویدی و iOS هم هست تا به وسیله اسمارت فون بتوانید بعضی تنظیمات را انجام دهید.

قیمت روتر نت گیر Nighthawk 6 Stream AX5400 در سایت آمازون 248 دلار است.

بهترین روتر وای فای 6 ارزان قیمت: تی پی لینک Archer AX50

اگر دنبال یک روتر وای فای 6 عالی ولی با قیمت مناسب هستید و نمی خواهید پول زیادی هزینه کنید؛ روتر تی پی لینک AX3000 Archer AX50 را آنالیز کنید.

از یک پردازنده دو هسته ای سود می برد که به شما یاری می نماید 4 جریان استریم همزمان داشته باشید. از درگاه های اترنت یک گیگابیت برای اتصال به دستگاه های دیگر و به ویژه کنسول های بازی بهره مند است و می توانید بیش از 40 دستگاه را به طور همزمان به وای فای وصل کنید.

از فناوری OFDMA پشتیبانی می نماید و یک روتر دو بانده نسبتا سریع با سرعت اسمی 3 گیگابیت بر ثانیه است. روی هر دو بانده رادیویی سرعت مناسبی دارید.

نصب و راه اندازی این روتر هم آسان است و از اپلیکیشن موبایل اندروید و iOS پشتیبانی می نماید. اگر باز هم روتر وای فای 6 ارزان تری احتیاج دارید؛ می توانید مدل Archer AX10 را خریداری کنید ولی قدرت آن به اندازه مدل AX50 نیست.

قیمت روتر تی پی لینک AX3000 Archer AX50 در سایت آمازون 139 دلار است.

ایده آل ترین روتر وای فای 6: نت گیر Orbi Whole Home Tri-band Mesh WiFi 6 System

اگر می خواهید روتری بخرید که تا چندین سال بهترین وای فای در سراسر خانه شما را تضمین کند؛ این را خریداری کنید.

بسته دو تایی این روتر می تواند خانه ای به مساحت 464 مترمربع را زیر پوشش وای فای خود قرار دهد. اگر خانه عظیم تری دارید؛ می توانید یک نود روتر دیگر برای آن خریداری کنید. هر نود روتر دارای چهار درگاه شبکه اترنت یک گیگابیتی است تا در هر نقطه از خانه بتوانید لپ تاپ، کامپیوتر، کنسول بازی، تلویزیون و دستگاه های دیگر را به اینترنت پرسرعت متصل کنید.

این سیستم مش وای فای نت گیر می تواند بیش از 100 دستگاه را به طور همزمان پاسخگو باشد. همزمان حداقل 8 دستگاه می توانند استریم با حداکثر سرعت 6 گیگابیت بر ثانیه داشته باشند. بنابراین، برای خانه هایی با چندین دستگاه استریم بازی و ویدئو پیشنهاد می گردد.

همانند دیگر روترهای وای فای 6 ضمن اینکه نصب ساده ای دارد؛ از اپلیکیشن موبایل برخوردار است و بسیاری از تنظیمات روترها مانند مکان یابی نودها، تست سرعت، تنظیمات وای فای، مدیریت ترافیک و کنترل والدین را به سادگی انجام دهید.

قیمت روتر نت گیر RBK852 در سایت آمازون 700 دلار است.

بهترین روتر وای فای 6 سه بانده مالی مش وای فای: تی پی لینک Deco X68

اگر نمی خواهید 700 دلار برای خرید سیستم مش وای فای نت گیر Orbi Whole Home Mesh System بپردازید و کاملا هم حق دارید؛ سراغ گزینه مالی تر ولی تقریبا با همان کارایی و سرعت بروید.

روتر سه بانده قیمتی در حدود 280 دلار دارد ولی مساحتی نزدیک به 510 مترمربع را زیر پوشش سیگنال های خود قرار می دهد. حداکثر سرعت این روتر 3.6 گیگابیت است و بیش از 150 دستگاه می توانند به طور همزمان به وای فای آن وصل شوند.

شاید سرعت آن به پای روترهای مش وای فای نت گیر یا دیگر برندهای شاخص بازار نرسد ولی باز هم برای مصارف خانگی یک روتر پرسرعت است.

این روتر تی پی لینک در نمایشگاه CES 2021 معرفی گردید و به تازگی وارد بازارهای جهانی شده است.

بهترین سیستم مش وای فای ارزان قیمت: لینک سیس Velop Mesh Router WHW0303

روترهای مش وای فای Velop لینک سیس بسیار خوب از کار درآمده و یک وای فای پایدار و قدرتمند در خانه، بدون هیچ گونه قطعی و شکستی ارتباط را وعده می دهند.

این روترها دو بانده هستند و بستگی زیادی به نحوه چیدمان و مکان نصب شان در خانه دارند ولی بعضی اوقات مساحتی تا 570 مترمربع را زیر پوشش وای فای خود می برند. سرعت و کارایی بالایی دارند ولی از نظر قیمتی بسیار گران نیستند.

از یک پردازنده چهار هسته ای با سرعت کلاک 716 مگاهرتز سود برده و به 512 مگابایت رم مجهز شدند. سرعت انتقال اطلاعات آن ها 2.2 گیگابیت بر ثانیه است. اگر می خواهید سرعت وای فای تا 4.4 گیگابیت بر ثانیه افزایش پیدا کند؛ لینک سیس دارای یک گزینه سه بانده هم هست که البته دیگر مقرون به صرفه نیست و روتری گران قیمت محسوب می گردد.

اگر هدف شما از خرید روتر، دسترسی به وای فای بهتر در همه نقاط خانه و از بین بردن نقاط کور است؛ روتر مش وای فای خوبی است. از اپلیکیشن موبایل اندروید و iOS برخوردار است و به شما کلی گزینه مفید مانند تعریف شبکه میهمان می دهد.

قیمت روتر لینک سیس Velop Mesh Router WHW0303 در سایت آمازون 263 دلار است

بهترین روتر وای فای 6 برای خانواده های عظیم: نت گیر Nighthawk AX12

روتر یکی از بهترین روترهای مش وای فای بازار برای مصارف پر جمعیت است. چون همزمان از 12 جریان استریم وای فای پشتیبانی می نماید و سرعت آن به 6 گیگابیت بر ثانیه می رسد.

یک روتر دو بانده با چهار درگاه شبکه اترنت یک گیگابیت و یک درگاه اترنت با پشتیبانی از سرعت های 2.5 و 5 گیگابایت.

به یک پردازنده چهار هسته ای 2.2 گیگاهرتزی مجهز است و از فناوری OFDMA برای بهبود سرعت و استریم های روان تر سود می برد. این روتر به راحتی مساحتی 325 مترمربعی را پوشش می دهد.

همانند دیگر روترهای نت گیر از نظر نرم افزار و امکانات و سادگی در نصب امتیاز بالایی کسب می نماید. یک روتر به تمام معنا برای زندگی بهتر و راحت تر با وای فای مطمئن است.

قیمت روتر نت گیر Nighthawk AX12 یا RAX120 در سایت آمازون 415 دلار است.

بهترین روتر وای فای 6 برای گیمینگ: ایسوس ROG Rapture GT-AX11000

هنوز ایسوس بهترین روترهای گیمینگ جهان را می سازد. اگر یک گیمر بازی های ویدئویی هستید و به یک روتر وای فای 6 گیمینگ احتیاج دارید؛ بدون شک باید سراغ روتر بروید.

این روتر سه بانده است؛ از درگاه شبکه 10 گیگابیت پشتیبانی می نماید؛ دارای یک پردازنده 4 هسته ای با سرعت 1.8 گیگاهرتز به همراه 1 گیگابایت حافظه رم و 256 مگابایت حافظه فلش است. بنابراین، سخت افزار این روتر با شما صحبت می نماید.

سرعت وای فای این روتر نزدیک به 11 گیگابیت بر ثانیه است و یکی از سریع ترین روترهای جهان محسوب می گردد. شما روی این روتر به راحتی می توانید استریم های بازی پرسرعت و پایداری را تجربه کنید.

یکی از باندهای 5 گیگاهرتز به طور اختصاصی برای بازی طراحی شده است و طوری پیکربندی می گردد که پهنای باند مورد احتیاج دستگاه گیمینگ متصل به وای فای را تامین کند. تنظیماتی در پنل مدیریتی روتر برای کاهش پینگ و لگ دارید و می تواند سرور بعضی از بازی ها را کاملا روی روتر تنظیم کرد.

چهار درگاه شبکه 1 گیگابیت و یک درگاه شبکه 2.5 گیگابیت هم دارد تا به راحتی هر دستگاهی را با کابل شبکه به اینترنت و روتر وصل کنید. این روتر با جدیدترین کنسول های بازی Xbox Series X و PS5 کاملا سازگار است و از فناوری های کامپیوترهای پی سی گیمینگ پشتیبانی می نماید.

منبع: شبکه چی

به "7 روتر وای فای 6 برتر سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 روتر وای فای 6 برتر سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید