لزوم تغییر بودجه شورای عالی استان ها

به گزارش اوربیتال نور، خبرگزاری خبرنگاران- رییس شورای عالی استان ها: بودجه 1401 شورای عالی استان ها به ردیف یاری بازگشته است و ما در کوشش هستیم این بودجه به صورت ردیف مستقل در نظر گرفته گردد.

لزوم تغییر بودجه شورای عالی استان ها

به گزارش اوربیتال نور؛ پرویز سروری در حاشیه دومین اجلاس شورای عالی استان ها در جمع اوربیتال نور اضافه نمود: در پی این هستیم که ظرفیت های مغفول مانده قانون اساسی در ارتباط با شورا ها را احیا کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه می خواهید این قوانین و ظرفیت ها را احیا کنید، گفت: در قانون اساسی شورای عالی استان ها به عنوان عِدل مجلس شورای اسلامی محسوب می گردد، اما تا به امروز نتوانسته ایم روال منطقی را طی کنیم.

وی اضافه نمود: در بحث بودجه کشور باید یک نسخه از بودجه در اختیار شورای عالی استان ها قرار گیرد تا اعضای شورا در بحث عدالت نظرات خود را اعمال نمایند. این موضوع هم تا به امروز اتفاق نیفتاده است.

سروری توضیح داد: شورای عالی استان ها به عنوان متولی شورا ها در کشور در پی تحقق مدیریت یکپارچه شهری است.

رئیس شورای عالی استان ها با بیان اینکه تعامل با قوای سه گانه می تواند شورای عالی استان ها را به جایگاه واقعی اش در قانون اساسی برساند، گفت: ما نه کمتر و نه بیشتر از آن چیزی که قانون اساسی تعیین نموده می خواهیم.

وی اضافه نمود: مطالبه ما این است که قانون اساسی در مورد شورا ها محقق گردد تا شورای عالی استان ها بتواند جامعه شورایی کشور را در راستا درست راهنمایی کند.

وی در پاسخ به این سوال که اولین گام شورای عالی استان ها در دوره ششم برای ارتقاء جایگاه شورا ها چیست گفت: ما در گام اول در پی ارتباط سازنده با قوای سه گانه هستیم و در این راستا کوشش کردیم اعضای شایسته و متخصص را به کمیسیون های دولت و مجلس بفرستیم. من فکر می کنم که کار شورای عالی استان ها در واقع همین است.

سروری ادامه داد: مسئله بعدی آموزش شوراهاست که تا به امروز به صورت کامل اجرا نشده است. ما در کوشش هستیم برنامه ای مدون برای آموزش شورا ها به صورت حضوری و مجازی تدوین کنیم.

رئیس شورای عالی استان ها در مورد راه اندازی سامانه مصوبات شورا های سراسر کشور گفت: زیرساخت های این سامانه آماده شده است.

وی در مورد بودجه شورای عالی استان ها نیز گفت: متاسفانه بودجه شورای عالی استان ها در سال 1401 به ردیف یاری بازگشته است و ما در کوشش هستیم این مسائل را حل کنیم و بودجه شورای عالی استان ها مستقل گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "لزوم تغییر بودجه شورای عالی استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم تغییر بودجه شورای عالی استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید