شبکه های اجتماعی دموکراسی را تضعیف می نمایند

به گزارش اوربیتال نور، به گزارشخبرنگاران؛ فرانک مک کورت میلیاردر آمریکایی، بنیانگذار پروژه لیبرتی و مالک باشگاه فوتبال فرانسوی المپیک مارسی در مصاحبه با فرانس 24 در مجمع صلح پاریس، درمورد مسائل مربوط به حکمرانی دیجیتال و مالکیت داده ها که باعث ایجاد نابرابری در اقتصاد آنلاین شده است و نقش شبکه های اجتماعی در کاهش اعتماد و ایجاد انگیزه در توسعه اطلاعات نادرست بحث کرد. وی در حاشیه این مصاحبه، اظهار داشت که معتقد است، برای حل این مسائل به یک سیستم تازه احتیاج است.

شبکه های اجتماعی دموکراسی را تضعیف می نمایند

مک کورت در مصاحبه با فرانس 24 تاکید نمود که معماری فعلی فناوری از اساس دچار کاستی است و در ادامه بیان نمود که از نظر او برای حل مسائل شبکه های اجتماعی و فناوری آنها باید راه حلی فنی ارائه نموده که هدف آن این است که تک تک افراد این امکان را داشته باشند که مالک و کنترل گر داده های خود باشند.

مک کورت در ادامه بحث خود، انتقاد تند خود را نسبت به شرکت های غول فناوری بیان کرد و گفت: شبکه های اجتماعی دموکراسی ما را تضعیف می نمایند. فناوری نو به خودی خود هیچ مسئله ای را حل نمی کند. ما باید در این مورد تبادل نظر کنیم و تصمیم بگیریم که این فناوری چه کاری و برای چه کسی انجام دهد.

وی در خصوص احتیاج به یک مدل فناوری نو صحبت کرد و بیان کرد که این مدل نو به وسیله پروژه لیبرتی محقق خواهد شد و سپس، در خصوص پروژه لیبرتی بیشتر شرح داد و گفت که در این پروژه که امیدوار است روش کار اینترنت را متحول کند، 100 ملیون دلار سرمایه گذاری نموده است.

پروژه لیبرتی در پی تغییر نحوه عملکرد به منظور تقویت دموکراسی، بازگرداندن اعتماد عمومی و ایجاد نوعی زیست بوم اقتصاد دیجیتال عادلانه است. این پروژه شامل یک پروتکل متن باز پیشگامانه، به عنوان زیرساخت نو برای نسل بعدی وب و یک سازمان نو است که یاری به اطمینان از تعبیه و اولویت بندی حاکمیت دیجیتال در نسخه نو وب و توسعه فناوری های نوظهور را در دستور کار دارد.

وی در ادامه گفت: حجم زیادی از زمان و انرژی ما در حال حاضر صرف کوشش برای اصلاح مدل فعلی فناوری، محدود کردن آن و کوشش برای ترمیم آسیب وارد شده، می گردد. پروژه لیبرتی کوششی برای دستیابی به یک مدل نو است که روش کار اینترنت را تغییر می دهد و به افراد اجازه کنترل و مالکیت داده هایشان را می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شبکه های اجتماعی دموکراسی را تضعیف می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه های اجتماعی دموکراسی را تضعیف می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید